اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لنگرود در مجلس:

فاضلاب رودخانه‌ لنگرود به بحران رسیده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب رودخانه لنگرود به مرحله بحران رسیده است.

فاضلاب رودخانه‌ لنگرود به بحران رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، مهرداد لاهوتی عصر امروز در مراسم آغاز به‌کار پروژه تأسیسات آبرسانی این شهرستان اظهار کرد: با افتتاح این پروژه بخش عمده‌ای از مشکلات این شهرستان برطرف می‌شود.

وی افزود: از آنجا که تأمین آب شرق گیلان تا شهرستان لنگرود از تصیفه‌خانه سنگر صورت می‌گیرد عمده مشکل این شهرستان نبود مخزن بود که امروز شاهد افتتاح آن هستیم و همزمان با افتتاح آن پروژه آبرسانی به شهر شلمان نیز آغاز شده که بیش از 4 میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس از آبرسانی به شهر کومله در 20 روز آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه لنگرود شهری است که رودخانه «لنگ، رود» آن را به دو نیم تقسیم کرده است، بیان کرد: این رودخانه به لحاظ اتصال آن به دریا و ساحل چمخاله در دنیا بی‌نظیر است.

لاهوتی با اشاره به اینکه گاهی فاضلاب‌های شهری وارد این رودخانه می‌شود و موجبات نگرانی شهروندان را فراهم می‌آورد، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و زحماتی که به ثمر رسیده است عملیات ساخت تصفیه‌خانه و شبکه‌گذاری داخل شهر آغاز شده است.

وی اذعان کرد: ریزش فاضلاب به داخل این رودخانه به حدی نگران کننده بوده که برخی نقاط رودخانه در حال انفجار است.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه این شهرستان از انتهای تغذیه آب سد سفیدرود بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل انتهایی بودن، هر ساله دچار بحران شدید کم‌آبی است.

وی افزود: تا به ثمر رسیدن سد پلرود و شفارود، وزارت نیرو 11 سد لاستیکی را مطالعه کرده که از این تعداد چهار سد لاستیکی متعلق به لنگرود است، افزود: هم‌اکنون عملیات یکی از سدهای لاستیکی در لنگرود در دست اجراست و امیدواریم وزیر نیرو دستور اجرایی شدن دومین سد لاستیکی را نیز در گیلان بدهد.

لاهوتی درباره میانگین بارندگی سالانه در شهرستان لنگرود بیان کرد: سالانه یک‌هزار و 70 میلیمتر بارندگی در شهرستان لنگرود صورت می‌گیرد و با این وجود نباید مشکل آب داشته باشیم و امیدواریم که با ساخت چهار سد لاستیکی مشکل آب این منطقه برای همیشه به پایان برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به یک‌هزار روستای جلگه‌ای گیلان یادآور شد: 42 روستای شهرستان لنگرود شامل این طرح می‌شود که از این تعداد روستاهای کوهپایه‌ای فاقد این طرح قرار گرفتند.

نماینده مردم لنگرود ابراز کرد: هر ساله با پایین آمدن آب رودخانه‌ها و سرازیر شدن آب دریا به مزارع کشاورزی موجب ورود آب شور به مزارع کشاورزی می‌شود و تمام تلاش کشاورزان بر باد می‌رود.

وی از وزیر نیرو خواست تا با اجرایی کردن سد دوم لاستیکی در منطقه «گاش کلام» لنگرود این مشکل کشاورزان را برطرف کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول