اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

انقلاب ما با توجه به اصل ولایت فقیه یگانه حکومت سربلند تاریخ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قرچک با هشدار نسبت به فعالیت‌های مخرب و هدفمند دشمن گفت: سناریوی آمریکا تضعیف اصل ولایت فقیه است اما آگاه باشید انقلاب ما با توجه به اصل ولایت فقیه یگانه حکومت سربلند تاریخ است.

انقلاب ما با توجه به اصل ولایت فقیه یگانه حکومت سربلند تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌الله اسماعیلی پس از دعوت عموم مردم به تقوای الهی گفت: امیدواریم خداوند رحمان در این ماه پربرکت توفیق کسب مقامات عالی و متعالی را به همگی مسلمانان عنایت بفرماید و مشمول عنایات حضرت حجت ابن الحسن (عج) باشیم.

امام جمعه قرچک پس از شروع خطبه اول با دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان گفت: یاری کردن حضرت حق برای روزه‌داران تنها در گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه خداوند باید تمام ما را در نیل به مقاصد الهی و بندگی و عبادات خالصانه یاری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: روزه‌داری مانع انجام گناه است و روزه به مانند سپری در برابر تمام بدی‌هاست، با توجه به همین ارزش دعای فرد روزه‌دار مستجاب است و همه ما باید توجه کنیم سجاده رمضان با دیگر ماه‌ها متفاوت باشد. همگی توجه داشته باشیم چنین نباشد که فقط از خوردن و آشامیدن پرهیز کنیم بلکه باید تمام وظایف روزه‌داران را انجام دهیم.

خطیب جمعه قرچک در تشریح وظایف روزه‌داران گفت: برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است و قوت کنترل دوری از محرمات یکی از درجات تقواست، همه ما باید بتوانیم خود را در مقابل هوی و هوس‌ها حفظ کنیم.

اسماعیلی افزود: پیامبر اسلام (ص) خطاب به ابوذر غفاری می‌فرمایند «ای ابوذر! هر کس در روز قیامت سه چیز نداشته باشد زیان‌کار است؛ اول ورعی که او را از محرمات باز دارد،  دوم صبری که با آن در مواجهه با نادان‌ها بتواند مقابله کند و سوم اخلاق نیکویی که بتواند با مردم مدارا کند.»

وی در بیان انواع و مراحل ورع گفت: ورع چهار مرحله دارد، نخست ورع تائبین یعنی توبه‌کارانی که پس از توبه از گناه دوری بورزند، دوم ورع‌الصالحین یعنی علاوه بر پرهیز از محرمات از شبهه نیز پرهیز کردن، سوم ورع‌المتقین یعنی انسان از برخی کارهای حلال و مباح نیز با توجه به اینکه شاید به گناه برسد پرهیز می‌کند و در نهایت چهارم ورع‌السالکان یعنی کسانی که برنامه دارند برای رسیدن به خدا و همیشه به یاد خدا هستند؛ ماه رمضان ماه رسیدن به مقام سالکان و دستیابی به ورع‌الصالحین است.

اسماعیلی گفت: وظیفه ما در ماه رمضان پرهیز از گناه است و نباید بعد از رمضان امسال همان فرد سال قبل باشیم.

امام جمعه قرچک در خطبه دوم ضمن تاکید بر حقوق اسلامی و اجتماعی بیان داشت: زندگی اجتماعی و انجام حقوق اجتماعی ما باید دینی و اسلامی باشد و محور سنجش ما همواره باید قرآن باشد، ریشه تمام مشکلات جامعه اسلامی ما در دوری از قرآن است و تنها اندیشه و فرهنگی که پاسخگوی نیازهای فطری بشریت امروز است اندیشه و فرهنگ قرآن است. پیشرفت بشریت امروز برای شناخت طبیعت و محیط پیرامون در کشورهای غربی برای قدرت‌طلبی است اما در کشورهای اسلامی نباید تک بعدی باشیم و علم را برای قدرت‌طلبی‌هایمان بخواهیم.

اسماعیلی پیرامون اندیشه‌های سکولاریسم گفت: سکولاریسم و اندیشه‌های مرزبندی و گوشه‌گیر کردن دین همواره از اهداف دشمنان است، اما آگاه باشید کسی که در برابر حق عرض‌اندام کند هلاکتش حتمی است و قطعا شکست می‌خورد و البته اندیشه‌های حقیقی ماندگارند.

امام جمعه قرچک در ادامه با بیان اهمیت 11 مرداد سالگرد نهضت مشروطه و لزوم گرامیداشت یادواره آیت‌الله شهید شیخ فضل‌الله نوری، گفت: امروز اگر ائمه جمعه با حکم ولی امر مسلمین در حکومت اسلامی و در تریبون نماز جمعه با دشمن مقابله می‌کنند هنر بزرگی نیست، اما باید به شهامت فردی به مانند شیخ فضل‌الله آفرین گفت که در میان تمام فشارهای داخلی و خارجی سر بر آورده و ندای قانون اسلامی بر آورد. جرم شیخ فضل‌الله این بود که می‌گفت قانون باید اسلامی باشد.

وی اضافه کرد: نظامی که اسلامی نباشد عاقبت مشروطه نصیبش می‌شود، امروز مشروعیت اساسی در محور ولایت فقیه تعریف می‌شود و اگر مسئول و مدیری از رهنمودهای معظم‌له پیروی نکند پست و جایگاهش غصبی و غیر قانونی است.

امام جمعه قرچک با هشدار نسبت به فعالیت‌های مخرب و هدفمند دشمن تاکید کرد: سناریوی آمریکا تضعیف اصل ولایت فقیه است زیرا از این اصل ضربه بسیار دیده‌اند و این اصل مهم الهی ایمان قلبی ملت ایران بوده و مسبب پیوند دین و سیاست است. اما آگاه باشید انقلاب ما با توجه به اصل ولایت فقیه یگانه حکومت سربلند تاریخ است. تفکر جدایی دین از سیاست از تفکرات غربی و صهیونیستی است و باید با آن مقابله کنیم.

وی در تشریح مشکلات منطقه بیان داشت: برخی سران کشورهای عربی به‌ جای پناه به خدا و دین اسلام به کشورهای غربی پناهنده شده‌اند اما آگاه باشند روزی که استکبار مقام خود را در خطر ببیند ایادی دست‌نشانده‌اش را نیز نابود می‌کند. 

اسماعیلی در پایان خطبه‌های نماز جمعه شهر قرچک با بیان فرمایشاتی از مقام معظم رهبری گفت: مشکلات طبیعی کشور ما به مانند مشکلات در مسیر یک گروه کوهنوردی در آستانه فتح یک قله است اما مشکلات غرب به مانند اتوبوسی است که در برف مدفون و گرفتار شده است، در کشور ما خوشبختانه ملت ما متحد و مقاوم است اگر مشکلی هست از سوی برخی مسئولان است. ان‌شاءالله به برکت قرآن و پیامبر اعظم (ص) بر مشکلات فایق خواهیم آمد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول