اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

دشمن مهدویت و ولایت‌فقیه را هدف گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در کنار بحث مهدویت بحث ولایت‌فقیه و در کنار جریان عاشورا بحث شهادت‌طلبی وجود دارد که دشمن به این مطلب پی برده و برای از بین بردن آن نقشه‌ کشیده است.

دشمن مهدویت و ولایت‌فقیه را هدف گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از راین، حجت‌الاسلام علی مختارآبادی صبح امروز در همایش بزرگداشت امامزاده ابوالبشائر هاشم معروف به شیرخدا در مسجد شیرخدا راین به تشریح آسیب‌های جریان مهدویت پرداخت و اظهار داشت: هر جا صحبت از طلای نابی می‌شود طلای بدلی نیز هست و بحث مهدویت که مانند طلای ناب هست، دچار آسیب‌ها و آفت می‌شود.

وی با اشاره به نظریه فوکویاما نظریه‌پرداز معروف آمریکایی افزود: طبق این نظریه شیعه دارای 2 بال سرخ و سبز است که بال سرخ جریان عاشورا و بال سبز جریان مهدویت است که این امر موجب پرواز و اوج گرفتن شیعه شده است.

مختارآبادی تصریح کرد: دشمن می‌داند که نمی‌تواند این 2 بال قوی را از شیعه بگیرد، لذا به این نتیجه رسید که برای از بین بردن این 2 بال باید 2 سنگر مهمی را که در کنار آن قرار دارد، نابود کنند.

وی بیان داشت: در کنار بحث مهدویت بحث ولایت‌فقیه و در کنار جریان عاشورا بحث شهادت‌طلبی وجود دارد که دشمن به این مطلب پی برده و برای از بین بردن آن نقشه‌ها کشیده است.

مختارآبادی در ادامه به فتنه سال 88 اشاره کرد و افزود: در طول این فتنه خطرناک تمام تلاش دشمن بر روی نابود کردن ولایت‌فقیه متمرکز شده بود که با آگاهی و حضور به موقع مردم در روز 9 دی که به روز ملی بصیرت نام گرفت، تمام نقشه‌های دشمن نقش برآب شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: شهادت‌طلبی که از دل جریان عاشورا بیرون آمد، سبب شد که مردم ایران حماسه هشت سال دفاع مقدس را خلق کنند و دشمن برای نابود کردن این حس شهادت‌طلبی به این نتیجه رسید که باید رفاه طلبی را در بین مردم ایران ترویج دهد.

وی گفت: ایمان انقلابی، حب اهل‌بیت (ع) و عشق به امام حسین (ع) در اعماق وجود مردم ایران به ویژه جوانان نفوذ کرده و نهادینه شده و دشمن قادر نیست آن را از بین ببرد و در این زمینه نیز شکست خورده است.

مختارآبادی به شهادت دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و افزود: پس از شهادت احمدی روشن 300 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به فیزیک هسته‌ای تغییر رشته دادند که نشان از متولد شدن 300 احمدی روشن بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: نخستین آسیبی که در این زمینه برای مهدویت وجود دارد، برداشت ایستا و انفعالی از انتظار بوده که کاملا نادرست و آسیب‌زا است در حالی که انتظار تلاش و زمینه‌سازی برای ظهور است.

مختار آبادی برداشت نادرست از مفهوم غیبت را دومین آسیب دانست و ابراز داشت: غیبت عدم ظهور است نه عدم حضور و امام زمان (عج) در همه جا حضور دارند.

وی گفت: استمهال و استعجال ظهور از دیگر آسیب‌های ظهور است که برخی سعی می‌کنند از این طریق برای ظهور زمان تعیین کنند که طبق روایات ما اینگونه افراد دروغگو هستند.

این روحانی آگاه افزود: تطیبق نشانه‌های ظهور با رویدادهای زمان یکی دیگر از آفت‌های مهدویت است که این امر به علت محقق نشدن ظهور سبب سست شدن ایمان مردم نسبت به امام زمان (عج) می‌شود.

مختار آبادی ملاقات‌گرایی و مدعیان مهدویت را از دیگر آفات و آسیب‌های مهدیت برشمرد و بیان داشت: جریان مهدویت عمری به درازای تاریخ اسلام دارد و فرقه‌هایی مانند کیسانیه، زیدیه، اسماعیلیه، بابیت و بهائیت سوء‌استفاده از همین موضوع پدید آمدند.

وی افزود: هم‌اکنون مدعیان زیادی در زندان وجود دارند و نتیجه و خروجی اینگونه ادعاها عرفان‌های کاذب و شیطان‌پرستی است.

مختار آبادی خاطرنشان کرد: نگاه یک سویه به امام زمان (عج) سبب شده که برخی جریان مهدویت را جریانی خشن بدانند که در آن امام زمان (عج) با ظهورش تمام افراد را از  دم شمشیر می‌گذراند و جوی خون به راه می‌اندازد در حالی که بر اساس روایت امام مانند پدر مهربان و دلسوز است.

وی با بیان اینکه گسترش ظلم و غفلت از وظیفه دیگر آسیب جریان مهدویت است، گفت: اگر در برخی از روایات آمده است که پیش از ظهور آن حضرت زمین پر از جور و ستم می‌شود این روایت تنها شرایط زمان ظهور را بیان می‌کند و دلیل بر این نیست که افراد در مقابل ظلم و ستم کاری نکنند، بلکه وظیفه افراد امر به معروف و نهی از منکر است.

مختارآبادی اظهار داشت: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و فرعی مهدویت مانند جزیره خضراء، متاهل بودن یا نبودن امام زمان و مواردی از این دست از دیگر آسیب‌های مهدیت است که سبب می‌شود افراد از پرداختن به مباحث اصلی باز بمانند.

وی استنکاف از پیروی از علما را آخرین آفت مهدویت برشمرد و تصریح کرد: طبق روایتی که از خود امام زمان (عج) صادر شده است در زمان غیبت مردم باید در امور خود به علما مراجعه کنند.

وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، دسته‌ای از افراد به روایتی استناد کرده‌اند که طبق این روایت اگر بیرقی قبل از ظهور امام زمان (عج) برافراشته شود صاحب آن طاغوت است و به امام راحل در این زمینه ایراد گرفتند.

مختار آبادی ادامه داد: امام خمینی (ره) در جواب این افراد گفتند «منظور از این روایت این است که اگر فردی به نام امام زمان (عج) بیرقی را برافراشته کند، طاغوت است و ما چنین ادعایی نداریم بلکه انقلاب ما یک حرکت اصلاحی است».

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول