اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

اطاعت از ولایت فقیه عمده‌ترین شاخص‌‌ ایثار و شهادت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهربابک گفت: عمده‌ترین شاخص‌های ایثار و شهادت ایمان به خدا، ایمان به معصومین و اهل بیت و اطاعت از رهبری و ولایت فقیه است.

اطاعت از ولایت فقیه عمده‌ترین شاخص‌‌ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: قشر جوان جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی ندارند و باید بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با آموزش پرورش و دانشگاه‌ها روابط صمیمانه‌ای ایجاد کنند تا بتوانند قشر جوان جامعه را با این فرهنگ آشنا کنند.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از فرهنگ‌های متعالی در جامعه است که اگر در جامعه پیاده شود اثر بخشی مفیدی خواهد داشت و ما باید بدانیم که در این وضع باید خدمات شهدا و ایثارگران و رشادت‌های آنها مطرح شود.

منتظری جامعه اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و بیان داشت: اگر دلیرمردی‌های شهدا نبود امروز ما نمی‌توانستیم در این امنیت و آرامش زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایثار یعنی تلاش، فداکاری، گذشت و اخلاص در راه خدا و اگر کسی به این درجات برسد یک ایثارگر واقعی خواهد بود که همین امر سبب رشد معرفت الهی انسان می‌شود و شهادت نیز به معنای گواه بودن و گواهی دادن در مورد مسئله‌ای است.

منتظری تصریح کرد: آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت موجب می‌شود انسان به عالی‌ترین درجات کمال یعنی انتخاب آگاهانه مرگ در راه خدا برسد و در مکتب تشیع عمده‌ترین شاخص‌های ایثار و شهادت ایمان به خدا، ایمان به معصومین و اهل بیت و اطاعت از رهبری و ولایت فقیه است.

امام جمعه شهربابک بیان کرد: با پایان پذیرفتن جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت نیز در جامعه کمرنگ شده است و باید خدا را شاکر بود که خداوند یک ذخیره معنوی که همان شهدای گمنام هستند را به ما عطا کرده است تا هر از چند گاهی با ورود شهدای گمنام به کشور فضای معنوی کشور تغییر یابد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول