اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره ادبی وصف گل:

پذیرش ولایت‌فقیه سر نهادن به ولایت خداوند است

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره ادبی وصف گل گفت: پذیرش ولایت‌فقیه سر نهادن به ولایت خداوند است.

پذیرش ولایت‌فقیه سر نهادن به ولایت خداوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در نخستین کنگره ادبی وصف گل اظهار کرد: پذیرش ولایت در واقع قبول کردن ولایت پروردگار است که قائم به ذات و خالق جهان هستی است.

وی افزود: ولی ما خداست و ما تسلیم او هستیم و عقل ما حکم می‌کند به دلیل اینکه ولایت او را پذیرفته‌ایم خداوند می‌تواند افرادی را ولی ما قرار دهد.

رئیس کنگره ادبی وصف گل با بیان اینکه اطاعت ما از پروردگار به خاطر ذات اوست، تاکید کرد: مؤمنان آزادترین انسان‌های روی کره زمین هستند چرا که ولایت هیچ ‌کس را به جز خدا قبول نمی‌کنند اما فردی که ولایت خدا را نپذیرد در واقع ولی او طاغوت‌های متعدد است.

وی با اشاره به اینکه سرایش شعر از لطف الهی ناشی می‌شود، گفت: زمانی که مواد تشکیل دهنده شعر الهی باشد روح قدسی به سراغ شاعر می‌آید تا بتواند شعر را بر زبان جاری کند.

مهدوی ادامه داد: این کنگره در وصف ولایت است، ولایتی که‌ از خداوند شروع می‌شود و با 14 امام معصوم(ع) ادامه می‌یابد و به ولی‌فقیه مجتهد جامع‌الشرایط زمانه می‌رسد.

وی با بیان اینکه ابراز محبت به ولی‌فقیه از نیاز خود ما ناشی می‌شود، تاکید کرد: ویژگی ولی‌فقیه را خداوند به مردم دنیا مختص کرده است و این لذت معنوی در واقع سبب تذهیب درونی و کفاره گناهان ما محسوب می‌شود.

رئیس کنگره ادبی وصف گل اضافه کرد: از گل می‌توان به حجت‌ الهی و امام زمان(عج) یاد کرد و به علت آنکه اکنون نمی‌توانیم به او دسترسی ظاهری داشته باشیم می‌توانیم به جانشین او ابراز علاقه کنیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول