اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

بزرگترین پشتیبانی برای نظام ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگترین خطر برای دشمن و بزرگترین پشتیبانی برای نظام ولایت فقیه است.

بزرگترین پشتیبانی برای نظام ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در اردوی زیارتی آموزشی بصائر افزود: یکی از رفتارهای کلیدی امام خمینی این بود که ایشان همیشه رسانه‌های خارجی را رصد می‌کردند و هرگاه متوجه شدند دشمنان بر نقطه‌ای تمرکز کرده‌اند آن نقطه را نقطه برجسته و موفقیت‌آمیز نظام می‌دانستند و اکنون نیز دشمنان ما بر اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه تمرکز کردند.

وی افزود: دشمن هرچه می‌تواند بر ولایت فقیه سرمایه‌‌گذاری کرده است و همه توجهش معطوف حمله به ولایت فقیه است که این اصل بزرگترین خطر برای آنها و بزرگترین پشتیبانی برای نظام است.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه تبلور راه امام خمینی در راه مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: راه ولایت فقیه راهی است که می‌تواند سعادت کشورهای اسلامی را تأمین کند و مخالفت با آن به ضرر اسلام و مسلمین تمام می‌شود.

وی گفت: تضعیف تئوری ولایت فقیه و شخص ولی فقیه به ضرر اسلام و مسلمین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد:‌ رهبری به خوبی و توانایی مقام معظم رهبری در دنیا وجود ندارد اگر کشوری مثل افغانستان چنین رهبری داشت چنین بلاهایی به سرش نمی‌آمد و ولایت فقیه رمز موفقیت ما و رمز حفظ اسلام است.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: همیشه این سؤال در ذهن من و سایر افراد بوده است که چرا علمای اسلام در مواردی دچار اختلاف‌نظر و سلیقه هستند و چرا پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین مسائل دین را طوری بیان نکردند که کاملاً شفاف بوده و اختلاف‌نظری پیش نیاید و یا چرا خداوند بزرگ در بیان مسائل راه شبهه را باز گذاشته است.

وی افزود: برای این سؤال چند جواب وجود دارد اول اینکه می‌توان گفت این حکمت خداوند بوده است و جواب دیگر این است که خداوند انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد و باید راه انتخاب باز باشد و حتی پیامبران نیز امتحان می‌شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ما در مسائل اعتقادی و حتی احکام نیز شاهد اختلاف‌نظرهایی هستیم اما راه تشخیص درست از نادرست باز است.

وی افزود: بعضی موضوعات کاملاً واضح و قابل تحقیق است و انسان می‌تواند به راحتی درست را تشخیص دهد اما برخی مسائل به قدری پیچیده‌اند که حتی متخصصان نیز در تعیین جواب درست عاجزند که مسائل سیاسی ما از جمله این مسائل است.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تلاش‌های امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: از آغاز شروع نهضت اختلاف‌نظرهایی در خصوص عملکرد ایشان وجود داشت و عده‌ای با مبارزه مخالف بودند اما اکنون پس از 30 سال به حقانیت راه امام خمینی رسیده‌ایم.

وی افزود: 50 سال پیش کمتر کسی تصور می‌کرد که امروز چنین وضعیتی داشته‌ باشیم حتی خود من احتمال هم نمی‌دادم که روزی در این مملکت یک روحانی در رأس کشور باشد و در میان مردم محبوب‌ترین فرد کشور باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی مردانه پای عقایدش ایستاد و قاطعانه حرفش را زد و مردم نیز ایشان را همراهی کردند. اینچنین باوری جز در میان انبیا و اولیای خدا مثال ندارد.

آیت‌آلله مصباح یزدی با اشاره به اتفاقات کشورهای عراق و افغانستان تصریح کرد: مردم کشور افغانستان سالهاست که برای اسلام جهاد کردند اما به دلیل اینکه رهبری قاطع مانند امام خمینی نداشتند در این جهاد موفق نبودند و دشمنان اکنون در کشور آنها حضور یافته و در همه امورشان دخالت می‌کنند ما هم اگر امام خمینی را نداشتیم پیروز نمی‌شدیم.

وی تصریح کرد: امروز پس از 30 سال از انقلاب جای هیچ عذر و بهانه‌ای برای هیچ‌کس باقی نمانده است و همه به حقانیت راه امام خمینی پی برده‌ایم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول