اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

امسال تمامی مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای در نوبت صبح برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید تمامی مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای در نوبت صبح برگزار می‌شود.

امسال تمامی مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای در نوبت صبح برگزار می‌شود

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 87 مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات‌ آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه تک نوبته کردن مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید همه مدارس فنی‌و‌حرفه‌ای موجود در استان زنجان در نوبت صبح دایر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در بخش متوسطه نظری نیز 168 مدرسه در استان زنجان وجود دارد، افزود: در سال تحصیلی جدید 157 مدرسه مقطع متوسطه در نوبت صبح برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه 11 مدرسه مقطع متوسطه در استان زنجان در نوبت عصر برگزار می‌شود، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید 93 درصد از مدارس استان زنجان در مقطع متوسطه نظری در نوبت صبح برگزار می‌شود.

نظری در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط آموزش و پرورش افزود: تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نیز بود، از اقداماتی بود که آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته انجام داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم در تدوین سند تحول استقرار نظام 6-3-3 است، اضافه کرد: برای اینکه این نظام در استان زنجان اجرایی شود، تقویم اجرایی آموزش و پرورش دو ماه جلوتر کشیده شد و اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از روز 29 تیر ماه آماده بازگشایی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 177 هزار دانش‌‌آموز در مدارس استان زنجان تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: با آمار به دست آمده تعداد دانش‌آموزان استان زنجان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تعداد دانش‌آموزان استان زنجان 3 هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول