اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب احیای فرهنگ کار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب احیای فرهنگ صحیح کار می‌شود.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب احیای فرهنگ کار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز آموزش علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای هرمزگان ضمن تبریک هفته مهارت اظهار امیدواری کرد؛ این هفته فرصتی برای توسعه علم، فناوری و ارتقای سطح مهارت‌ها در استان باشد.

وی با بیان اینکه این هفته می‌تواند فرصت مناسبی نیز برای جمع‌بندی، یادآوری و اعلام برنامه‌های آینده سازمان‌های مهارت‌آموز باشد، افزود: در سال تولید ملی سازمان‌هایی همانند سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توانند در تحقق این شعار نقشی کلیدی و تاثیرگذار داشته باشند.

به گفته استاندار هرمزگان، تاثیراتی که تلاش‌های دست‌اندرکاران فنی و حرفه‌ای در جامعه می‌تواند داشته باشد بر کسی پوشیده نیست.

عزیزی ادامه داد: هر جامعه‌ای می‌تواند با کار و تلاش به اهداف کلیدی و بنیادی خود دست یابد.

وی با بیان اینکه آسیب‌هایی به فرهنگ کار در جامعه ایرانی وارد شده است، گفت: با وجود توفیقاتی که در بخش‌های مختلف داشته‌ایم در بخش نگاه جامعه به کار دارای آسیب‌های جدی هستیم.

استاندار هرمزگان افزود: بسیاری از افراد نگاهشان این است که از طریق علم‌اندوزی و تحصیل علم باید حتما در بخش‌های اداری و دولتی مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه روزهایی در این کشور کارهایی بسیار سخت و طاقت‌فرسا توسط اجداد ما صورت گرفته است که تاکنون نیز ماندگار شده است، افزود: به عنوان نمونه در استانی همانند هرمزگان در زمینه صید و صیادی و احداث قنات‌ شاهد آثاری هستیم که آوازه آنها جهانی شده است.

به گفته عزیزی، مردم ایران با نگاه منطقی و جدی به کار در طول تاریخ خالق دستاوردهای بزرگی شده‌اند و کماکان مردم دنیا از کار ایران در برخی از امور الگوبردای و نتیجه می‌گیرند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: اگر بخواهیم جایگاه فنی و حرفه‌ای را خوب درک کنیم باید گفت که این سازمان می‌تواند پایه‌گذار فرهنگ تربیت زنان و مردان خلاق و کوشا باشد که کار را در مباحث تولیدی و با صرفه اقتصادی و ملی می‌ببینند.

وی گفت: سازمان فنی و‌ حرفه‌ای در صورت حرکت در روند مناسب و تعریف شده می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز باشد.

عزیزی تاکید کرد: اگر خواهان آسیب‌زدایی و رفع‌ خدشه‌ای که به فرهنگ کار وارد آمده است هستیم باید به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توسعه آن برویم.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اغلب جوانان جویای کار کسب مدارج بالا را در کارمند شدن و دولتی شدن می‌دانند که باید بگویم کسب مدارج بالا با "اراده" و نه "اداره" میسر است.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول