اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان:

سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از تدوین سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این استان خبر داد.

سند توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کردستان تدوین می‌شود

سیدجمیل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، هدف از تدوین این سند را هدفمند کردن ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز استان عنوان کرد و گفت: تحقق این موضوع نقشه راه ما در ارائه آموزش‌های مورد نیاز بازار کار و حوزه اشتغال در سطح استان خواهد بود.

احمدی در ادامه از اجرای طرح مهارتی مهندسین فردا در کردستان خبر داد و گفت: این طرح تابستان امسال برای نخستین بار به صورت آزمایشی در استان اجرا می‌شود.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان، طرح مهندسین فردا ویژه دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است و ثبت‌نام برای شرکت‌کنندگان از 28 تیرماه امسال آغاز شده است.

وی افزود: دوره آموزشی این طرح با هدف‌گذاری 780 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سطح استان اجرا می‌شود و ارائه آموزش رشته‌های ربات جنگجو، طراحی سایت و هک، سازه‌های ماکارونی و غیره در فاز اول این طرح تعریف شده است.

احمدی ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، گرایش دانش‌آموزان به فعالیت‌های مهارتی در کنار تحصیل و افزایش اعتماد به نفس و خودباوری در آنان را از اهداف برگزاری این طرح آموزشی دانست.

به گفته وی، شناسایی افراد توانمند، تقویت روحیه مهارت‌آموزی در سنین خردسالی و شناسایی ظرفیت‌های ویژه کارآموزی و مهارت‌آموزی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی در ادامه از آغاز سیزدهمین مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در کردستان خبر داد و افزود: این مسابقات با حضور 45 نفر از کارآموزان ماهر استان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید ورمقانی سنندج برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان، مسابقات ملی مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله سیزدهم مسابقات ملی مهارت در 16 رشته از جمله تاسیسات الکتریکی، کنترل صنعتی، کابینت‌سازی چوبی، جوشکاری، الکترونیک، رباتیک، تراش CNC، فرز CNC، لوله‌کشی و گرمایشی، کنترل صنعتی، کاشی‌کاری برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات است.

احمدی خاطرنشان کرد: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات برای شرکت در مرحله کشوری سیزدهمین مسابقات ملی مهارت به اردوی دو ماهه اعزام می‌شوند.

وی در پایان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان حامی و پشتوانه تولیدات ملی نام برد و گفت: ارتقای این آموزش‌ها بدون شک موجب تقویت و ارتقای تولیدات ملی می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول