اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی خبر داد

صدور 94 هزار گواهینامه فنی‌ و حرفه‌ای در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی با بیان اینکه حدود 94 هزار گواهینامه فنی و حرفه‌ای در سال 90 صادر شده است، گفت: افراد بی‌سواد و کم‌سواد دارای مهارت، می‌توانند در سطح دانشگاه تدریس کنند.

صدور 94 هزار گواهینامه فنی‌ و حرفه‌ای در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجلال خوابنما، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در محل اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان‌رضوی اظهار کرد: اتفاقات بسیار مبارکی در سطح نظام فنی و حرفه‌ای کشور رخ داده که مهم‌ترین آن، تصویب نظام جامع ملی مهارت از سوی هیئت وزیران در آبان‌ماه سال 90 بود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان‌رضوی ادامه داد: این نظام جامع مهارت دارای سه سطح است که عبارتند از نظام آموزش ملی مهارت، نظام تعیین صلاحیت حرفه‌ای و نظام اشتغال که در واقع مجموعه این سه زیرنظام، انقلابی را در عرصه آموزش‌های مهارتی کشور ایجاد می‌کنند.

خوابنما عنوان کرد: علاوه بر این در راستای تحقق دولت الکترونیک نیز در سامانه آموزشی اتفاقاتی خوبی رخ داده که برای مثال می‌توان به ثبت‌نام کارآموزان به‌ صورت اینترنتی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: آزمون‌ها نیز تا حد زیادی به صورت اینترنتی برگزار و تلاش داریم تا آموزش‌ها نیز به سمت مجازی شدن پیش برود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان‌رضوی با اشاره به ورود رشته‌های جدید در سامانه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: برخی از این رشته‌ها، بسیار منحصر به ‌فرد هستند، برای مثال در حوزه جانورشناسی، آموزش نانو را وارد کرده‌ایم و این اتفاق حتی در موسسه رویان ایران نیز رخ نداده است.

خوابنما در ادامه با اشاره به عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی در سال قبل یادآور شد: طی سال 90، بیش از 94 هزار کارت ملی مهارت در قالب گواهینامه فنی و حرفه‌ای صادر شده و این جدای از کارت‌هایی بوده که در قسمت صنعت ساختمان صادر شده است.

وی گفت: در بخش صنعت ساختمان نیز بالغ بر 18 هزار کارت صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان‌رضوی ادامه داد: در حال حاضر در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور این امکان فراهم شده تا بتوانیم ازتجارب افرادی که دارای سطح مهارتی بسیار بالا اما فاقد مدرک تحصیلی مناسب هستند در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور استفاده کنیم و آمادگی داریم در کنار سایر اساتید دانشگاهی، آنها را نیز در همین رده به‌ کار بگیریم.

خوابنما افزود: این اتفاق در برخی از کشورها مانند کره‌جنوبی نیز رخ داده و برای مثال در حال حاضر، در استان خراسان، افرادی در زمینه صنعت فرش فعالیت می‌کنند که بسیار خبره هستند، اما مدرک تحصیلی معتبری ندارند که باید از تجارب آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول