اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

نماز جمعه در روشنگری افراد جامعه نقش بسزایی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک نماز جمعه را در روشنگری و آگاهی‌بخشی‌ افراد جامعه مهم و تأثیرگذار دانست.

نماز جمعه در روشنگری افراد جامعه نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک، قرآن کریم را دستورالعمل و قانون اساسی مسلمانان عنوان کرد و گفت: قرآ‌ن کریم ظاهر و باطنی دارد، این در حالی است که باطن قرآن کریم لایه به لایه و بسیار عمیق است.                             

وی افزود: با تدبر، تلاش، بیداری و زمان گذاشتن می‌توان به معنای نهایی باطن قرآن کریم دست یافت.

امام جمعه شهر آبیک با بیان اینکه تدبر د‌ر قرآن کریم بدون مراجعه به احادیث و اخبار ائمه اطهار (ع) امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: برای درک و فهم واقعی معنا و مفاهیم عالیه قرآن کریم باید به منبع روایی وارده از طرف ائمه اطهار (ع) مراجعه کرد تا بتوان به طور عمیق در اقیانوس قرآن کریم غوطه‌ور شد.

موسوی ادامه داد: علم دوازده امام (ع) نشأت گرفته از علم پیامبر گرامی اسلام (ص) که علم لدنی بوده، محسوب می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: اینکه پیامبر اسلام (ع) می‌فرمایند "‌فقر خزانه‌ای از خزانه‌های الهی و کرامتی از سوی خداست" این است که فقر سه گونه است، فقر فخری که نیاز انسان به خدا و مایه افتخار انسان است، فقر روسیاهی در دو دنیاست که نیاز انسان به خدا و خلق خدا و فقری که همسایه دیوار به دیوار کفر بوده که نیاز انسان به خلق خداست.

امام جمعه شهر آبیک با تأکید بر اطعام نیازمندان و فقرا در ماه مبارک رمضان افزود: طبق روایتی از معصوم اگر کسی گرسنه‌ای را سیر کند و اگر گناهانش بین زمین و آسمان را پر کند بخشیده می‌شود و مورد لطف رحمت الهی قرار می‌گیرد.

موسوی با اشاره به امامت نخستین نماز جمعه به امامت آیت‌الله سید محمود طالقانی با صدو‌ر حکمی از سوی امام راحل در سال 58 گفت: نماز جمعه آثا‌ر تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد و در روشنگری و آگاهی بخشیدن به افراد جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: اقامه نماز جمعه به امامت مقام معظم رهبری دنیا را تکان می‌دهد، لذا بر مردم و مسئولان لازم است که نماز جمعه را قدر بدانند و در این مراسم عبادی و سیاسی حضور پررنگ داشته باشند.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: د‌ر تفسیر آیه 11 سوره مبارکه جمعه باید گفت که اگر امام علی (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع)، سلمان فارسی، عمار یاسر، مقداد و ابوذر غفاری نماز جمعه‌ای که با حضور پیامبر (ص) اقامه شد را مانند دیگر مردم که برای (داد‌ و ستد و سرگرمی) نماز جمعه را ترک کردند رها می‌کردند، نماز جمعه منحل می‌شد و از آسمان بر سر مردم سنگ می‌بارید که این امر اتفاق نیفتاد.

موسوی بر شب‌زنده‌داری و احیای شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: اندازه‌گیری در شب‌های قدر در سه شب 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان طول می‌کشد که در شب 19 اعمال تقدیر، در شب 21 پرونده‌ها جا‌به‌جا و در شب 23 سرنوشت انسان به قطعیت می‌رسد که پس از امضای خدای متعال و پیامبر (ص) امضای نهایی و قطعی پرونده‌ها برعهده حضرت مهدی (عج) است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول