اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان مطرح کرد

مدیریت کردستان بدنه ثابتی ندارد / پاسخگو کردن مدیران ناتوان رویکرد نمایندگان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: مدیریت استان کردستان بدنه ثابتی ندارد و مجمع نمایندگان استان در پی برقراری ثبات مدیریت در کردستان است.

مدیریت کردستان بدنه ثابتی ندارد / پاسخگو کردن مدیران ناتوان رویکرد نمایندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار مرادی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن دولت استانداری کردستان برگزار شد ضمن انتقاد از عدم ثبات مدیریت در استان کردستان طی سال‌های اخیر، اظهار داشت: اداراتی در استان وجود دارند که مدیریت آنها تنها با گذشت یک‌سال تغییر کرده و این امر نشان‌دهنده عدم وجود ثبات مدیریتی در کردستان است و مجمع نمایندگان استان بنا دارد در زمینه رفع این مشکل گام بردارد.

وی گفت: نمایندگان برنامه‌ای برای عزل و نصب مدیران استان ندارند بلکه رویکرد اصلی ما پاسخگو کردن مدیران ناتوان است و چنانچه این کار به نتایج مطلوب منجر نشود تغییر مدیر را به عنوان مطالبه به‌حق مردم به دولت منتقل خواهیم کرد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلاتی در سطح استان وجود دارد که نماینده عالی دولت در استان نیز به آن اذعان داشته و پیگیر حل آنهاست و برنامه ما هم تلاش برای حل این مشکلات از کانال مجلس است.

وی گفت: مجمع نمایندگان استان برنامه‌ای برای برخورد چکشی و مچ‌گیرانه با مدیران ندارد و همه ما درصدد رفع مشکلات در سایه تعامل با دولت هستیم و نمایندگان استان در مجلس نهم نیز بنا را بر همسویی گذاشته و اعتقادی به تک‌روی و فعالیتی خارج از مجمع نمایندگان ندارند.

مرادی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص رویکرد نمایندگان در خصوص مدیرانی که خود استاندار نیز به ناکارآمد بودن آنها اذعان دارد، گفت: جایگاه نماینده نظارت بر حسن اجرای امور توسط قوه مجریه است و سعی ما بر اصلاح کسانی است که یا نمی‌خواهند به درستی وظایف خود را انجام دهند یا انجام آن در حد توانایی آنها نیست.

وی ادامه داد: دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران نوعی باج دادن یا باج گرفتن است در حالی که نماینده باید با دادن امنیت روانی به مدیران آنها را در انجام صحیح وظایف یاری کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان یکی از مشکلات نمایندگان ادوار گذشته استان را دخالت در تغییر مدیران رده پایین دانست و تاکید کرد: آنچه در جامعه ما معمول است ملتهب شدن جو روانی ادارات بعد از انتخابات مجلس و توهم تغییر مدیران است در حالی که نمایندگان نباید وارد حاشیه شوند و لازم است حامی و پشتیبان مدیران کارآمد باشند.

مرادی در پاسخ به سوالی در خصوص استناد مکرر وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌هایش، گفت: فکر نمی‌کنم استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری تعارضی با وظایف نمایندگی داشته باشد و انجام این کار تنها در راستای محقق نمودن مطالبات مردم صورت می‌گیرد.

عضو کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برخورد نیروی انتظامی با استفاده از دیش‌های ماهواره‌ای در کردستان نیز گفت: هر چند اعتقاد راسخ ما بر غیرقانونی بودن استفاده از ماهواره است ولی برخورد نیروی انتظامی در کردستان با این معضل را شدیدتر از دیگر مناطق کشور می‌دانیم.

وی همچنین برخورد سلیقه با مسئله حجاب را نادرست دانست و گفت: برخورد با پدیده بدحجابی باید از مجرای قانونی آن انجام شود و برخورد سلیقه‌ای و شخصی با آن مشکلی را حل نخواهد کرد.

خاطرنشان می‌شود رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در این جلسه خواستار همکاری هرچه بیشتر اصحاب رسانه با نمایندگان برای جلوگیری از قانون‌گریزی برخی مسئولان شد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول