اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ورزش و جوانان فیروزکوه خبر داد

آغاز طرح "مدیریت اماکن‏محور" در فیروزکوه/ ضعف در سرانه ورزشی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه از آغاز طرح "مدیریت اماکن‏محور" در شهرستان فیروزکوه خبر داد و گفت: سرانه استاندارد اماکن ورزشی در این شهرستان ضعیف است.

آغاز طرح "مدیریت اماکن‏محور" در فیروزکوه/ ضعف در سرانه ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مهدی صداقت عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه اصل فعالیت‏های ورزشی در اماکن ورزشی شکل می‏گیرد، اظهار داشت: در سال‏های گذشته، وضع این اماکن چندان مطلوب نبود و همواره با شکایات مردمی مواجه بوده‏ایم.

وی ادامه داد: به همت هیئت‏های ورزشی که مسئولیت اماکن ورزشی را بر عهده دارند، جلسات متعددی برگزار شده است که نتیجه این جلسات در خروجی طرح مدیریت اماکن محور شاهد خواهیم بود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه در ادامه ساماندهی امور مدیریتی اماکن ورزشی، بهبود وضع نگهداری و نظافت این اماکن و همچنین بهبود در روند تجهیز اماکن ورزشی را از جمله اهداف طرح مدیریت اماکن‏محور برشمرد.

صداقت افزایش تعداد بیمه‏شدگان ورزشی را در قالب طرح مدیریت اماکن‏محور از نکات قابل توجه در روند اجرای این طرح عنوان کرد.

وی از افزایش دو برابری تعداد بیمه‏شدگان در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: افزایش تعداد بیمه‏شدگان ورزشی در حقیقت با سامان‏دهی ورزشکاران در امور ورزشی برابر بوده که یکی دیگر از اهداف طرح مدیریت اماکن‏محور است. 

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه یکی دیگر از اهداف طرح مدیریت‏ اماکن‏محور را حفظ حرمت مربیان ورزشی با سامان‏دهی امور مالی دانست. 

صداقت با اشاره به وجود برخی نارسایی‏ها در زمینه نرم‏افزاری ورزش تصریح کرد: باید با بهره‏گیری از پیشکسوتان ورزشی به سمتی حرکت کنیم که شاهد رشد ورزش شهرستان در همه ابعاد به ویژه در رشته‏های المپیکی باشیم.

وی بر افزایش تعداد بیمه‏شدگان ورزشی در رشته‏های المپیکی نظیر بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون و ... تاکید کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه افزود: از ورزشکارانی که در حال حاضر در رشته‏هایی المپیکی نظیر هندبال و بسکتبال فعالیت می‏کنند و واجد شرایط باشند، به منظور شرکت در کلاس‏های مربی‏گری و داوری در فدراسیون دعوت خواهیم کرد.

صداقت بیان کرد: توان استفاده از مربیان غیر بومی به دلیل هزینه‏های سنگین آنها در شهرستان فیروزکوه وجود ندارد و به همین دلیل، استفاده از نیروهای بومی و آموزش آنها در دستور کار اداره ورزش و جوانان شهرستان قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه در شهرستان فیروزکوه با کمبود سرانه سالن‏های ورزشی سرپوشیده مواجه هستیم، گفت: در بحث استانداردسازی، نیاز به یک ساختمان چند منظوره در شهرستان برای میزبانی از مسابقات کشوری و استانی بیش از پیش احساس می‏شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: سرانه استاندارد اماکن ورزشی در شهرستان فیروزکوه ضعیف است؛ گر چه در حال حاضر 23 رشته ورزشی مختص آقایان و 18 رشته ورزشی مختص بانوان در شهرستان فیروزکوه فعالیت دارند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول