اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس:

ناکارآمدی‌های مدیریتی محصول بخشی از گرانی‌های اخیر است

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از گرانی‌های موجود در سطح جامعه از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، اما بخش دیگری ناشی از ناکارآمدی‌های مدیریتی است.

ناکارآمدی‌های مدیریتی محصول بخشی از گرانی‌های اخیر است

سید هاشم بنی‌هاشمی ظهر امروز با حضور در سالن جلسات دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی در نشستی پیرامون مسائل اقتصادی حاکم بر کشور، اظهار کرد: بخشی از گرانی‌های موجود در سطح جامعه از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود، اما بخش دیگری از افزایش تورم اخیر، ناشی از ناکارآمدی‌های مدیریتی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحلیل گرانی‌های اخیر، باید وضعیت عرضه و میزان تقاضا را به ‌دقت مورد بررسی قرار داد و سپس در مورد آن راهکار ارائه کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: باید با افزایش و بهبود ظرفیت‌های تولید و اشتغال، با گرانی‌های موجود در کشور مبارزه کنیم.

بنی‌هاشمی بیان کرد: در دو سال اخیر، اتفاقات بزرگی در عرصه اقتصادی کشور رخ داده، از جمله اینکه با هدفمندشدن یارانه‌ها، قیمت‌ها واقعی شده و این امر درباره حامل‌های انرژی بیشتر صدق می‌کند.

وی افزود: علاوه بر افزایش قیمت‌ها، مسئله مهم‌تری که مردم از آن رنج می‌برند، عدم افزایش ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال است و اگر این امر اتفاق افتد، بخش اعظمی از گران و تورم مهار می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی ادامه داد: هدفمند شدن یارانه‌ها، قیمت‌ها را آزاد کرد اما در مقابل سوء مدیریت‌ها در سطح کشوری و استانی سبب شد از سویی این قانون به‌ خوبی اجرا نشود و از سوی دیگر نیز ظرفیت‌های مربوط به نیروی انسانی نیز در نتیجه همین مدیریت‌های ناکارآمد، افزایش پیدا نکرد که در مجموع این عوامل، زمینه‌ساز بحران اخیر در زمینه بیکاری، تورم و گرانی شد.

بنی‌هاشمی تاکید کرد: در این زمینه نباید تمام مسئولیت‌ها را متوجه دولت دانست بلکه استانداران و فرمانداران نیز باید در مسائل اخیر بازخواست شوند.

عضو کمیسیون انرژی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جبهه خارجی نیز، جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر، درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است و این مسئله، البته مربوط به زمان کنونی نیست، بلکه محاصره و تحریم اقتصادی علیه ایران از ابتدای انقلاب در دستور کار غرب بوده است.

بنی‌هاشمی عنوان کرد: دشمن، در حال برنامه‌ریزی اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است و البته ما نیز، ظرفیت‌های خود را متناسب با حملات دشمن، تنظیم کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: بخشی از بحران‌های اقتصادی اخیر را باید البته ناشی از خشکسالی‌ها نیز دانست، زیرا شرایط اقلیمی ایران به‌ نحوی است که خشکسالی‌ها، بلافاصله بر روی تولیدات کشاورزی آثار سوء خود را نمایان می‌کند.

بنی‌هاشمی گفت: تولیدات ما باید به سمت صنعتی شدن بروند و البته باید زمینه‌های علمی این مسئله نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، در بخش کشاورزی به ابزارهای پیشرفته نیز مجهز نیستیم و بخشی از این مسئله نیز شاید ناشی از این موضوع باشد که برخی از کشاورزان، خود علاقه‌ای به این تجهیزات ندارند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی اظهار کرد: تا زمانی که تمام این مسائل و مشکلات با جدیت از سوی دولت دنبال نشود، کاری از پیش برده نمی‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز، نمی‌تواند بدون فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب تولید و اشتغال، برای مقابله با گرانی‌ها معجزه کند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول