اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوره آموزشی مدیریت بحران در اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون امور عمرانی استان مرکزی و جمعی از مسئولان نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران در اراک برگزار شد.

دوره آموزشی مدیریت بحران در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون امور عمرانی استانداری مرکزی ظهر امروز در این دوره آموزشی اظهار داشت: در حال حاضر روند صنعتی‌سازی در کشور روندی بسیار کند است که ادامه این روند رسیدن به اهداف مورد نظر در برنامه پنجم توسعه را با چالش مواجه خواهد کرد.

هوشنگ بازوند افزود: هم‌اکنون تنها دو درصد از ساخت و سازهای کشور به صورت صنعتی‌سازی صورت می‌گیرد این در حالی است که تا پایان برنامه پنجم توسعه این میزان باید به 10 درصد افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نهادینه کردن صنعتی‌سازی راهبردی مهم در تکمیل چرخه مدیریت بحران است تصریح کرد: چرخه مدیریت بحران شامل اقدامات پیشگیرانه، آمادگی و تجهیز حین حادثه، واکنش در مقابله با بحران و بازسازی و بازتوانی است که در تکمیل این چرخه صنعتی‌سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: ایران کشوری‌ حادثه‌خیز بوده و بیش از 34 حادثه طبیعی همواره این کشور را با تهدید جدی مواجه می‌کند، یکی از عواملی که می‌تواند در مقابله با این بلایا اثرگذار باشد، توجه به اصول ساخت و ساز و صنعتی‌سازی است.

وی با بیان اینکه تخریب بناها و تلفات سنگین انسانی در بلایای طبیعی مشکلات جدی در چرخه مدیریت بحران به وجود می‌آورد ادامه داد: تقویت ساخت و ساز استاندارد و مستحکم در نقاط مختلف کشور می‌تواند در هنگام بروز حوادث موجب کاهش خسارت شود که باید مورد توجه عموم قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی با اشاره به قرار داشتن استان مرکزی در زمره استان‌های زلزله‌خیز کشور بیان داشت: در سال‌های گذشته وقوع زلزله در استان خطر نسبی بالایی نداشت اما اکنون در دایره استان‌های با خطر نسبی بالا است.

به گفته وی مهار نکردن آب‌های سطحی و برداشت بی رویه از سفره‌های زیرزمینی از جمله عواملی است که بروز آثار ناشی از پدید خشکسالی را در استان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول