اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه و دانشگاه زاهدان:

علما فعالیت‌های دینی در فضای مجازی را مدیریت کنند

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه و دانشگاه زاهدان گفت: علما می‌توانند با گروهی از متخصصان عرصه دنیای مجازی به‌ صورت تیمی مشترک، فعالیت‌های دینی را در فضای مجازی مدیریت کنند.

علما فعالیت‌های دینی در فضای مجازی را مدیریت کنند

حجت‌الاسلام علی سرگزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: با توجه به سرعت و رشد ارتباطات در دنیا و همچنین استفاده کاربران از فضای مجازی، فعالیت‌های تبلیغی قرآنی در این فضا کاربرد بسیاری دارد، مضاف بر اینکه هم‌اکنون جنگ فرهنگی و ضد‌قرآنی از طرف کشورهای مخالف تمدن اسلام چه در جهان غرب و چه جهان شرق به‌شدت جریان دارد لذا بحث استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین در خنثی کردن فعالیت‌های فرهنگی جوامع استکباری نقش مهمی داشته و باعث آشنایی نسل جوان با آخرین دستاوردهای قرآنی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تبلیغ دین، تخصص خاصی می‌طلبد و کسی‌ که در این حوزه گام بر می‌دارد باید مسلط به بسیاری از علوم مقدماتی باشد و زمینه‌های تبلیغ دین و آشنایی با معارف دین در او وجود داشته و تحصیلات او در سطح متعارف از علوم دین باشد، کسانی‌ که در این حوزه گام بر می‌دارند یا خود، آشنا به دین باشند یا اگر آشنا نیستند سعی کنند اطلاعات جدید را از علمای دین بگیرند و وارد این حوزه شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: علمای دین می‌توانند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند و با گروهی از متخصصان عرصه دنیای مجازی به‌ صورت تیم مشترک، فعالیت‌های دینی را در فضای مجازی مدیریت کنند.

سرگزی ادامه داد: در سال‌های اخیر، حضور روحانیون در فضای مجازی افزایش یافته و حوزه علمیه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای انجام داده است، نرم‌افزارهای مهم دینی و سایت‌های کشوری با حوزه مجازی در ارتباط یا تحت نظر آنها است اما برای گسترش حضور طلاب در این فضا باید برخی از درس‌های مرتبط با فضای مجازی در دروس حوزوی گنجانده شود تا روحانیان و طلاب بتوانند از این فرصت برای تبلیغ معارف دینی استفاده کنند.

وی گفت: هر چیزی که امروز کمک کند به گسترش فرهنگ اسلامی و دینی با هر نوع ابزار متعارف و مشروع، یک نوع امر به معروف است و امروزه با توجه به گسترش فضاهای مجازی و نیز جنگ تبلیغی در این فضا، عدم حضور سازمان یافته و به موقع جوامع اسلامی و متخصصان حوزه در این فضا (مجازی)، می‌تواند راه را برای اشاعه منکرات در بین جوامع و به‌ ویژه نسل جوان باز کند لذا اهمیت به این حوزه خود مصداقی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است.

مدرس حوزه و دانشگاه زاهدان در زمینه بلیغ بودن ادبیات دینی افزود: بلیغ بودن در ادبیات دینی یعنی آنچه ما در حوزه دین و معارف اسلامی در فضای مجازی عرضه می‌کنیم باید از رسایی و فصاحت و بلاغت خاص خود برای تأثیرگذاری در مخاطب برخوردار باشد ضمن اینکه بیان معارف دینی به زبان ساده و امروزی می‌تواند در گسترش فرهنگ دینی مثمرثمر باشد.

سرگزی با بیان اینکه وظیفه ما به‌ عنوان کسانی که در حوزه دین فعالیت می‌کنند در مقابله با هجمه شدید نیروهای ضد دینی و فرهنگی حضور قوی، به‌ موقع، با مطالعه و به روز باید باشد تا بتواند نیازمندی‌های مردم و به ویژه قشر جوان و تشنه معارف دینی را سریع، علمی و دینی برطرف کند، عنوان کرد: کسی در فضای مجازی برنده است که سریع‌تر، پرمطلب‌تر و مطلب او کارآمدتر و کاربردی‌تر باشد.

وی یادآور شد: ما در گذشته فرصت‌های بسیار زیادی را از دست داده‌ایم اما زمینه آماده است تا عقب‌ افتادگی خود را جبران کنیم لذا سعی کنیم در فضای مجازی با حضور کارشناسان اسلامی و قشر جوان، تیم‌های ویژه برای افزایش و ارتقاء فرهنگ و معارف دینی و مقابله با هجمه‌های روزافزون ضد‌دینی و ضد‌فرهنگی بکوشیم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول