اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

بسیاری از مفاسد ناشی از اوقات فراغت مدیریت‌ نشده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوکان با تاکید بر اینکه باید تهدیدهای اوقات فراغت دانش‌آموزان را به فرصت‌ها تبدیل کنیم، گفت: بسیاری از مفاسد و شکست‌ها به دلیل استفاده غلط از اوقات فراغت است.

بسیاری از مفاسد ناشی از اوقات فراغت مدیریت‌ نشده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی و پشتیبانی طرح هجرت سه در بوکان که در فرمانداری بوکان ترتیب یافت، اظهار داشت: در روزهای تعطیلات تابستانی، اوقات فراغت دانش‌آموزان باید با یادگیری قرآن کریم و احکام الهی پر شود.

وی با اشاره به اهمیت یادگیری قرآن، افزود: بهترین افراد از دیدگاه خداوند متعال، کسانی هستند که قرآن یاد می‌گیرند و آن را به دیگران نیز می‌آموزند.

خلیفه‌زاده تصریح کرد: چگونگی پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان ‌از دغدغه‌های مهم و اصلی خانواده‌ها و مسئولان فرهنگی، آموزشی و پرورشی باید باشد.

وی افزود: با توجه به توصیه‌ها و سفارش‌های مکرر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و همچنین اجرای برنامه‌های قرآنی، یادگیری قرآن و آموزش احکام اسلامی باید در میان جوانان و نوجوانان گسترش یابد.

خلیفه‌زاده در ادامه با اشاره به بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: گذراندن اوقات فراغت جوانان باید زمینه‌ای برای پیشرفت در زمان‌های آتی باشد و به نوعی از این اوقات حداقل حرفه‌ای را بیاموزد.

وی برگزاری کلاس‌های احکام و مذهبی و اعتقادی در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان را ضروری دانست و تصریح کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی به سراغ جوانان ما آمده است و جوان نسل جدید ما باید از خطرات و پیامدهای هجمه فرهنگی آگاه شود.

خلیفه‌زاده افزود: دانشگاه‌ها علاوه بر برگزاری طرح‌های جهادی، کلاس‌های فرهنگی، مذهبی و هنری برای دانشجویان باید آنان را به سمت و سوی حرفه‌آموزی و ارتقای مهارت‌ها سوق دهند تا پس از فارغ‌التحصیل شدن بتوانند در حرفه آموخته شده مشغول به کار شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اوقات فراغت، بخشی اساسی از زندگی ما است، اعلام کرد: این اوقات هم تهدید به حساب می‌آید و هم فرصت، چراکه بسیاری از جوانان موفق پیشرفت‌های خود را از استفاده صحیح از فرصت‌های زندگی می‌دانند و در مقابل، بسیاری از مفاسد زندگی افراد ناموفق و شکست خورده نیز ناشی از بطالت و هدردادن و استفاده نکردن از فرصت‌ها بوده است.

امام جمعه بوکان خاطرنشان کرد: بهترین برنامه، برنامه‌ای است که متناسب با گرایش‌ها و نیازهای فطری همراه با جاذبه‌ و تنوع لازم باشد تا نشاط و شادابی و تحرک و پویایی را که زمینه خلاقیت و رشد علمی و تربیتی است، در جوان ایجاد کند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول