اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌‌در سفر یک روزه صورت گرفت

بازدید نما‌ینده مردم قزوین در مجلس از 30 روستای بخش طارم سفلی‌‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه خود از 30 روستای بخش طارم سفلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این بخش قرار گرفت.

بازدید نما‌ینده مردم قزوین در مجلس از 30 روستای بخش طارم سفلی‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی از 30 روستای بخش طارم سفلی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات روستاییان این منطقه قرار گرفت.

مرتضی کشاورز‌کلهر بخشدار طارم سفلی، ابوطالب مهدویان مسئول جهاد کشاورزی بخش طارم سفلی، محمد‌موسی شیر‌اولیا رئیس اداره نظارت بر ساخت راه‌های روستایی استان قزوین، بهروز نقدی رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان قزوین و اصغر گونجی مدیر بنیاد مسکن شهرستان قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی را در این سفر همراهی می‌کردند.

قبل از حضور حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در هر روستا، مردم شریف بخش طارم سفلی در مساجد جمع می‌شدند و آن‌ها از حضور این نماینده مردمی در بین خود، خوشحال شده و به گرمی از او استقبال می‌کردند.

در این سفر مردم مشکلات و معضلات روستاهای خود را با نماینده خود در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند و مسئولان همراه نیز توضیحاتی را در راستای حل آن مشکلات ارائه می‌کردند.

مسئولان همراه در این سفر در برخی از موارد انجام پروژه‌های جدید و همچنین اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را به خاطر کمبود بودجه و برخی از مشکلات دیگر نا‌ممکن می‌دانستند، اما حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی خطاب به مسئولان گفت: امروز به بخش طارم سفلی آمده‌ایم تا مشکلات مردم را حل کنیم و اینجا محل بیان مشکلات مسئولان نیست و به جای گلایه از کمبودها و مشکلات دستگاه‌های خود به فکر راه حلی برای برطرف کردن مشکلات مردم باشید.

مهمترین مشکلات مردم روستاهای بخش طارم سفلی در استان قزوین راه‌های مواصلاتی، آب شرب و کشاورزی، راه بین مزارع کشاورزی، عدم اجرا یا پایین بودن سرعت اجرای طرح هادی روستایی و در برخی از موارد نبود مرکزی برای درمان سریع بیماران که تلفاتی هم در این روستاها به همراه داشته است.

با وجود تلاش‌های بسیار مسئولان و صرف هزینه بسیار زیاد، اما همچنان مردم در بخش طارم سفلی در زمینه راه روستایی دچار مشکلات زیادی هستند و نبود راه مواصلاتی مناسب به منظور انتقال بیماران و زنان باردار به مراکز بهداشتی – درمانی منجر به تلفاتی در این روستاها شده، اما با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام این منطقه بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود.

یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه‌تمام این منطقه مسیر چرگر است که با اتمام این پروژه نیمه‌تمام بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.

در خصوص راه چرگر حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در نخستین فرصت از طریق وزارت راه پیگیر این موضوع می‌شوم و مسئولان استان قزوین نیز در این فرصت پیگیر سریع حل این مشکل باشند تا با اتمام این پروژه مسیر مردم شریف و زحمتکش این منطقه کوتاه شود.

یکی از اهالی روستایی که نیاز مبرم به مسیر چرگر دارند در خصوص این مسیر مهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: با اتمام این پروژه مهم حداقل سه ساعت مسیر مردم کوتاه‌تر می‌شود و می‌توانیم بیماران خود را سریع‌تر به بیمارستان‌ و مراکز درمانی برسانیم.

محمد‌موسی شیر‌اولیا در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین تصریح کرد: در این مسیر معادن بسیاری وجود دارد و اگر در این مسیر راه روستایی احداث شود با عبور ماشین‌آلات سنگین جاده خیلی زود از بین می‌رود و به همین خاطر با مذاکره با سازمان صنایع و معادن استان قزوین مقرر شد این سازمان 80 درصد از پروژه مسیر چرگر را انجام و اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز 20 درصد این پروژه را متحمل شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز برای توسعه، گسترش و استفاده بهینه از منابع موجود در بخش کشاورزی، پیشنهادات زیادی را به مردم شریف و زحمتکش بخش طارم سفلی ارائه کرد که استفاده از روش آبیاری تحت فشار از مهمترین پیشنهادات این نماینده مردم بود.

وی همچنین خطاب به مسئولان بخش کشاورزی گفت: در مسیر تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن حرکت کنند و حرکت در این مسیر با توجه به حمایت‌های دولت در بخش کشاورزی در توسعه و پیشرفت کشور ضروری است.

مسئول جهاد کشاورزی بخش طارم سفلی در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تاکنون برای حمایت از کشاورزی و تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن در بخش طارم سفلی کارهای زیادی صورت گرفته و با توجه به توصیه‌ حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی طرح تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول