اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی سنبل رود شیرگاه عنوان کرد

بازدید 50 هزار گردشگر از سد سنبل رود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی گردشگری سد سنبل رود شیرگاه گفت: در سال گذشته 50 هزار گردشگر از سراسر کشور از زیبایی‌های سد سنبل رود استفاده کردند.

بازدید 50 هزار گردشگر از سد سنبل رود

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، داریوش جمشیدی صبح امروز در جلسه کمیته گردشگری شهرستان سوادکوه با اشاره به این که سد سنبل رود شیرگاه دارای امکانات لازم برای جذب گردشگران است، گفت: توانایی گردشگری و کشاورزی سد سنبل رود مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی گردشگری سد سنبل رود به امکانات مجتمع تفریحی سد سنبل رود اشاره کرد و افزود: مساحت این منطقه بیش از 40 هکتار برآورد می شود و در کنار هم قرار گرفتن آب و جنگل امکان حضور گردشگران در این منطقه فراهم است.

وی به اجاره آب سد از آب منطقه‌ای استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: از مدیر آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به دلیل حمایت‌های انجام شده تقدیر می‌کنم و انتظار همکاری بیشتر برای حل مشکلات این مجتمع را داریم.

جمشیدی، خواستار افزایش مدت قرارداد با آب منطقه‌ای و استفاده از مزایای شیلات در این طرح شد و گفت: در صورت افزایش مدت قرارداد، ما قادر خواهیم بود از امکانات شیلات شامل هواده، تسهیلات بانکی، بیمه و پروانه بهره‌برداری استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: به دلیل مدت قرار داد با آب منطقه‌ای علاوه بر مزایای شیلات قادر به استفاده از تسهیلات و امکانات گردشگری هم نیستیم.

فعال حوزه گردشگری شهرستان سوادکوه به اشتغالزایی مستقیم برای هفت نفر در این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: با انجام برخی اقدامات می‌توانیم از سد سنبل رود شیرگاه در توسعه قابل توجه بخش گردشگری استفاده بهینه کنیم و مدیریت فصل آبگیری یکی از آن راهکارها است.

مدیرعامل شرکت تعاونی گردشگری سد سنبل رود، اضافه کرد: در فصل آبگیری با سرریز آب مواجه ایم که با برداشت مدیریت شده مناسب و به موقع و نیز لایروبی آن می‌توانیم به اهداف کشاورزی و گردشگری هم دست یافت.

جمشیدی متذکر شد: به دلیل عدم مدیریت منابع آب و برداشت بدون زمان‌بندی آن ما تنها 10 هزار بچه ماهی را در این سد رها سازی کرده‌ایم.

وی به رها سازی سالانه 40 هزار بچه ماهی گرم آبی در این سد اشاره کرد و اذعان داشت: پرورش ماهی و گردشگری به عنوان موضوع فعالیت ما لحاظ شده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول