اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان

خبرنگاران از واحدهای معدنی منوجان و فاریاب بازدید کردند‌

خبرگزاری فارس: به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان و در راستای حمایت از تولیدات داخلی، نخستین تور خبری در راستای معرفی معادن منطقه و آشنایی بدون واسطه خبرنگاران از معادن این منطقه برگزار شد.

خبرنگاران از واحدهای معدنی منوجان و فاریاب بازدید کردند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، به مناسبت نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نخستین تور خبری صنعتی و معدنی شهرستان جیرفت با همت روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان برگزار شد.

در این تور خبری تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، نشریات و عکاسان خبری حضور داشتند.

طی این تور خبری یک روزه خبرنگاران از 2 معدن مهم جنوب استان کرمان از نزدیک بازدید کردند و در جریان انجام کار معادن این منطقه قرار گرفتند.

اصحاب رسانه جنوب استان کرمان طی تور خبری یک روزه از معدن امین‌یار شهرستان فاریاب و همچنین معدن آسمینون شهرستان منوجان که شامل تونل‌های استخراج نعمت و رضا در دو بخش روباز و زیرزمینی می‌شود، بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار فارس، معادن جنوب استان کرمان در سال جاری 20 درصد افزایش تولید داشته‌اند که این مهم در نوع خود قابل توجه است.

بزرگ‌ترین واحد معدنی جنوب استان کرمان در شهرستان منوجان واقع شده که در زمینه استخراج کرومیت و فرومنگنز فعالیت دارد که همزمان با بحث استخراج اکتشاف نیز در حال انجام است.

امید است در قالب توسعه معادن شاهد اشتغالزایی بیشتری باشیم.

به گفته سرپرست معدن آسمینون شهرستان منوجان بیشتر مواد استخراج شده به خارج از کشور صادر می‌شود و می‌توان به یکی از ویژگی‌های معادن جنوب استان کرمان قرار گرفتن در نزدیکی بندر شهید رجایی استان هرمزگان که یکی از مهمترین بندرهای اقتصادی کشور است، اشاره کرد.

با توجه به استخراج مواد خام و صادرات، از مهم‌ترین نیازهای معادن جنوب استان کرمان کارخانه‌های فرآوری است که یکی از مهم‌ترین مصارف کرومیت در صنعت فولادسازی است.

از دیگر معادن کرومیت جنوب کرمان باید به معدن امین‌یار شهرستان فاریاب اشاره کرد که 20 هزار تن ظرفیت اسمی آن بوده که با انجام اکتشافات جدید ظرفیت آن به 150 هزار تن کرومیت افزایش پیدا کرده است.

با توجه به اینکه معادن شهرستان فاریاب نوپا هستند، اما از رشد خوبی برخوردار بوده‌اند.

به گزارش فارس، اصحاب رسانه جنوب استان کرمان در این بازدید یک روزه خواستار تداوم این برنامه‌ها از سوی روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان شدند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول