اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رکود ابریشم سبلان دردناک است

بازدید استاندار اردبیل و خبرنگاران از واحدهای صنعتی فعال و تعطیل

خبرگزاری فارس: به ابتکار استانداری اردبیل تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور استاندار اردبیل از طرح‌های صنعتی و کارگاه‌های تولیدی فعال، نیمه فعال و تعطیل شده استان اردبیل بازدید کردند.

بازدید استاندار اردبیل و خبرنگاران از واحدهای صنعتی فعال و تعطیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید که عصر امروز صورت گرفت خبرنگاران علاوه بر حضور در کارخانه آرتا کابل اردبیل تولید‌کننده سیم‌های کابلی برق و مخابرات و همچنین کارخانه سوت ماشین و شیر دستگاه اردبیل در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به صورت سرزده از کارخانه تعطیل شده ابریشم سبلان اردبیل بازدید کردند که به گفته مدیرعامل این کارخانه این مجموعه به دلیل پرونده‌سازی‌های بانک به مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون تومان و ارجاع پرونده آن به دادگاه اقتصادی به حالت رکود در‌آمده است.

نجم‌الدین اردبیلی مدعی شد: این کارخانه به خاطر تهمت، بیش از 11 ماه است که دچار رکود و تعطیلی است و اگر بانک نتواند ادعای خود را ثابت کند از بابت خسارت 11 ماهه شکایت کرده و اعلام جرم می‌کنیم.

مدیرعامل ابریشم سبلان اردبیل با بیان اینکه این کارخانه در سال‌های 86 تا 89 در قالب طرح‌های توسعه‌ای مصوب اقدام به تولید نخ مرسدس و تامین نخ کارخانه‌ها و واحدهای ریسندگی و پارچه می‌کرد، گفت: با مشارکت بانک ملی تولید پوشاک این کارخانه و حتی سفارش‌گیری از کشور ایتالیا برای تولید کت و شلوار را پذیرفته بودیم که به دلیل ادعاهای واهی بانک و مجموعه‌های نظارتی که مدعی بودند برای این کارخانه کمتر از 10 میلیارد تومان هزینه شده است پرونده ما در مراجع قضایی پیگیری شده و امروز هویت پنهان برخی از افراد مشخص شده است.

 

170 کارگر ابریشم سبلان بیکار شده‌اند

اردبیلی با یادآوری اینکه بیش از 72 میلیارد تومان برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده و در سال‌های اخیر نیز فعالیت مستمری داشته است، بیان داشت: در حال حاضر 170 نفر از کارگران این کارخانه بیکار شده‌اند و ما در ماه‌های اخیر فقط قادر شده‌ایم با حذف پرداخت حق بیمه آنها به صورت بافت دانه‌ای با کارگران قرارداد ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با تامین سرمایه در گردش و عقد قرارداد با تولید‌کنندگان پنبه و تامین رنگ مورد نیاز از طریق شرکت الوان بتوانیم با حل مشکلات حقوقی و پرونده‌های قضایی این مجموعه را راه‌اندازی کنیم.

، استاندار اردبیل نیز مشکل اصلی این کارخانه را یکی از شرکا به نام زاد‌پور اعلام کرد و بیان داشت: 10 میلیارد تومان به دلایل نامعلومی توسط این شریک کارخانه ابریشم سبلان در بخش‌های مختلف بازرگانی و خارج از این کارخانه صرف شده است که به نظر می‌رسد با قطع رابطه این فرد مشارکت‌کننده مشکلات این واحد برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بازدید از قسمت‌های مختلف این کارخانه تعطیل شده و شنیدن توضیحات مدیر این کارخانه از دیگر برنامه‌هایی بود که در این بازدید به همراه استاندار اردبیل انجام شد.

 

گروه صنعتی آرتا پلاست فعال‌ترین مجموعه تولیدی استان اردبیل است

در ادامه این بازدید استاندار اردبیل با همراهی خبرنگاران از کارخانه گروه صنعتی آرتا پلاست اردبیل تولید‌کننده چسب کاغذ، MDF، مواد شیمیایی، روکش MDF، روکش پارکت بازدید کرد و در جریان روند تولیدی و بخش‌های مختلف این کارخانه قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی آرتا پلاست این مجموعه علاوه بر تولیدات یاد شده در تولید و صادرات فیلم پنج لایه، کیسه‌های محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی و کارخانجات تولید‌کننده مواد غذایی ویفر و شکلات فعال است به طوری که دستگاه چاپ 10 رنگ این کارخانه برای بسته‌بندی مواد غذایی در خاور میانه بی‌نظیر است.

کمال فتحی بیطرف با یادآوری اینکه کاغذ مورد نیاز برای MDF وارداتی  و از کشور آلمان و اسپانیا است، گفت: ما با بسته‌بندی مواد اولیه MDF اقدام به صادرات 70 درصد کالاهای تولیدی در این کارخانه می‌کنیم و در تلاش هستیم مواد اولیه خام MDF و HDF را نیز پاییز امسال با هدف خودکفایی در تولید این محصول در این کارخانه تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ظرفیت تولید روزانه این کارخانه به عنوان اولین و تنها کارخانه تولید HDF در سطح کشور و خاورمیانه یک هزار متر‌مکعب است که از بازارهای خوب داخلی و خارجی نیز برخوردار است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول