اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی زنجان خبر داد

آمادگی موزه‌های زنجان برای بازدید مسافران تابستانی

خبرگزاری فارس: مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: موزه‌های استان زنجان به منظور بازدید مسافران تابستانی آماده و تجهیز شدند.

آمادگی موزه‌های زنجان برای بازدید مسافران تابستانی

پرستو قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال بیشترین بازدید‌های صورت گرفته از موزه‌های زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در اردیبهشت ماه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز بازدید از موزه‌های استان بسیار خوب است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای فصل تابستان صورت گرفته است و همه موزه‌ها تجهیز و ساماندهی شده‌اند.

مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه موزه‌های رختشویخانه، ذوالفقاری (مردان نمکی)، صنایع دستی (بنای دارایی)، باستان‌شناسی ابهر، نسخ خطی میرزا مهدی و گنبد سلطانیه زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی قرار دارند، اضافه کرد: موزه‌های باستان‌شناسی ابهر و رختشویخانه و صنایع دستی روزهای دوشنبه و موزه‌های ذوالفقاری و میرزا مهدی نیز روزهای سه‌شنبه تعطیل است.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال جاری 12 هزار و 260 نفر از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه بازدید کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد 9 هزار و 829 نفر تمام بها، 2 هزار 400 نفر رایگان و 31 نفر نیز خارجی بوده است.

قاسمی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه رختشویخانه را در اردیبهشت ماه سال جاری 2 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع یک هزار و 432 نفر بازدیدکننده تمام بها، 980 نفر بازدیدکننده رایگان و 31 نفر بازدیدکننده خارجی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری 2 هزار و 540 نفر به صورت تمام بها از موزه رختشویخانه بازدید کرده‌اند، یادآور شد: 20 نفر نیز به صورت رایگان از این موزه بازدید کرده‌اند.

مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال جاری حدود 13 هزار و 340 نفر به صورت تمام بها از موزه باستانشناسی ذوالفقاری (مردان نمکی) بازدید کرده‌اند، ادامه داد: 2 هزار و 585 نفر نیز به صورت رایگان از این موزه بازدید کرده‌اند.

وی به ثبت 3 هزار و 774 هزار نفر بازدیدکننده تمام بها در اردیبهشت  ماه سال جاری از موزه ذوالفقاری اشاره کرد و افزود: 19 گردشگر خارجی و یک هزار و 75 نفر نیز به صورت رایگان از این موزه بازدید کرده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری 3 هزار و 102 نفر به صورت تمام بها از موزه ذوالفقاری بازدید کرده‌اند، یادآور شد: هشت نفر خارجی و 150 نفر نیز به صورت رایگان از این موزه بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گنبد سلطانیه در فروردین ماه سال جاری 20 هزار و 656 نفر بازدیدکننده تمام بها داشته است، ادامه داد: 17 هزار و 586 نفر نیز به صورت رایگان از این گنبد بازدید کرده‌اند.

مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطر نشان کرد: در فروردین ماه سال جاری 123 نفر گردشگر خارجی از گنبد سلطانیه بازدید کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال جاری 4 هزار و 718 نفر به صورت تمام بها، 4 هزار و 489 به صورت رایگان و 142 نفر گردشگر خارجی از گنبد سلطانیه بازدید کرده‌اند.

قاسمی با بیان اینکه 7 هزار و 355 نفر در خرداد ماه سال جاری از گنبد سلطانیه بازدید کرده‌اند، اضافه کرد: علاوه‌بر بازدید 45 نفر گردشگر خارجی در ماه مذکور494 نفر به صورت رایگان از این بنا دیدن کرده‌اند.

وی در زمینه موزه باستان‌شناسی ابهر نیز با اشاره به اینکه این موزه به صورت رسمی افتتاح نشده است، اظهار داشت: در مجموع 949 نفر در فروردین ماه، 52 نفر در اردیبهشت ماه و 110 نفر نیز در خرداد ماه سال جاری از این موزه‌ بازدید کرده‌اند.

مسئول امور موزه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: در فروردین ماه سال جاری دو نفر گردشگر خارجی از موزه باستان‌شناسی ابهر بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: موزه باستان‌شناسی ابهر همزمان با سفر رئیس جمهور به استان زنجان و با حضور ایشان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول