اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی نهاوند:

سالانه هزار گردشگر از کهنسال‌ترین درخت گردوی همدان بازدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود کهنسال‌ترین درخت گردوی همدان در سراب فارسبان گفت: سالانه بیش از یک هزار نفر گردشگر برای دیدن این درخت به فارسبان می‌‌‌‌آیند.

سالانه هزار گردشگر از کهنسال‌ترین درخت گردوی همدان بازدید می‌کنند

علی ده‌پهلوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: کهنسال‌ترین درخت گردوی استان همدان با قدمتی بیش از 600 سال سن در منطقه سراب تفریحی و جنگلی فارسبان نهاوند است که این درخت دارای سایه‌ای به ابعاد 500 متر مربع و از بلندترین درختان قدیمی سراب فارسبان است که طول برخی شاخه‌های آن به 150 متر نیز رسیده است.

وی با اشاره به وجود چندین درخت گردو در این منطقه افزود: قدیمی‌ترین درختی که توسط مردم روستای فارسبان کاشته شده قدمتی بیش از 600 سال دارد زیرا ساکنان روستای فارسبان و کمالوند عموماً مردمی کشاورز، باغدار و دامدارند و نسبت به کاشت نهال علاقه‌ای خاص دارند.

رئیس منابع طبیعی نهاوند از تولید بیش از 3 هزار کیلوگرم گردو توسط این درخت کهنسال خبر داد و گفت: از این درخت کهنسال سالانه بیش از یک هزار نفر گردشگر و مسافر علاقه‌مند به طبیعت بازدید می‌کنند که موجب رونق گردشگری در این منطقه شده است.

وی ابراز داشت: برای حفاظت از این نعمت خدادادی سکوهایی از جنس بتون در ابعاد 4×3 و 6×3 احداث شده است تا گردشگران ساعات را در زیر سایه این درخت به آرامی بگذرانند.

ده‌پهلوان به ایجاد سکو برای پخت و پز غذای مسافران در این منطقه اشاره کرده و افزود: با هدف جلوگیری از بروز هر گونه حریق توسط مسافران سکوهای ویژه کباب‌پزی از بتون احداث شده که نیازمند توجه بیشتر مسافران در حفظ و حراست از فضاهای جنگلی است.

وی اظهار داشت: اگر در حفظ و حراست از منابع طبیعی ملی و خدادادی کوشش کنیم می‌توانیم این نعمات را به نسل‌های بعدی نیز انتقال دهیم زیرا منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است.

رئیس منابع طبیعی نهاوند گفت: سراب تفریحی و جنگل طبیعی فارسبان یک هزار و 600 هکتار وسعت دارد که از قدیمی‌ترین سراب‌های تفریحی نهاوند در بخش خزل نهاوند است.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول