اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان:

نبود نظارت کافی مشکل کندی پروژه‌های عمرانی کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود نظارت کافی بر طرح‌های عمرانی در سطح استان این ضعف را مانعی مهم در برابر توسعه پایدار استان عنوان کرد.

نبود نظارت کافی مشکل کندی پروژه‌های عمرانی کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار مرادی شامگاه امروز در شورای مسکن استان کردستان که در سالن جلسات فرمانداری دیواندره و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده استان کردستان از لحاظ امکانات زیربنایی در عدم توسعه‌یافتگی در حوزه راه است و این مهم مشکلات عدیده‌ای را به دنبال داشته ‌است.

وی افزود: ضعف در ایجاد راه‌های روستایی مناسب، کردستان را در زمره استان‌های توسعه‌نیافته کشور و ضعیف‌ترین استان‌ها قرار داده‌ است و متأسفانه در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن 35 درصد روستاهای کردستان دارای راه روستایی هستند که این مهم با نصف میانگین کشوری برابری می‌کند.

مرادی با ابراز نارضایتی از وضعیت راه‌های روستایی کردستان از وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی خواست که در راستای جبران عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌های این استان در حوزه راه‌ روستایی نگاهی دقیق و تسریع‌بخش را داشته ‌باشند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای پروژه راه‌آهن تهران - همدان -سنندج به عنوان یکی از زیربنایی‌ترین پروژه‌ها در شکوفایی اقتصادی استان نام برد و ابراز امیدواری کرد که این پروژه عظیم تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

مرادی با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر و نقش این پروژه‌ها در پاسخگویی به نیازهای افراد نیازمند و متقاضی مسکن در کشور به ویژه در استان کردستان تصریح کرد: عدم نظارت کافی بر اجرای این پروژه‌ها زمینه کند شدن عملیات اجرایی آن‌ها را فراهم کرده و به عنوان مانعی مهم در برابر تکمیل به موقع پروژه‌های مسکن مهر در کردستان تبدیل شده ‌است.

وی افزود: مطرح کردن یک مبحث و عدم توجه به حل موانع و مشکلات فراروی آن نه تنها کمکی به تسریع پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی در کردستان نمی‌کند بلکه به عنوان مانعی در برابر اجرای صحیح این پروژه‌ها مطرح خواهد بود و باید مدیران و مسئولان از این مهم پرهیز کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان بر همدلی و همکاری حداکثری نمایندگان استان کردستان با مسئولان کشوری و مدیران استانی برای جذب اعتبارات بیشتر و رفع موانع و محرومیت‌های در جای جای این استان فرهنگی تأکید کرد و افزود: در فضای همدلی و وفاق فعالیت‌ها و تلاش‌ها منسجم‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول