اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

پروژه‌های عمرانی توسط دستگاه‌های متخصص اجرا شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه پروژه‌های عمرانی توسط دستگاه‌های متخصص اجرا شود.

پروژه‌های عمرانی توسط دستگاه‌های متخصص اجرا شود

به گزارش اداره خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، منوچهرحبیبی در جلسه شورای فنی استان طی سخنانی، از دریافت نشان عالی مقررات ملی ساختمان و کسب مقام نخست کشوری توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خبر داد و بر اهمیت کنترل کیفیت و اجرای درست و مطابق ضوابط و مقررات پروژه‌ها، حذف دستگاه‌های غیرتخصصی در این خصوص تاکید کرد.

وی افزود: تشکیل جلسات شورای فنی در شهرستان‌ها با پیگیری مسائل خاص شهرستان، تدوین گزارشات بازدیدهای نظارتی به صورت جامع‌تر (دستگاهی و طبقه‌بندی نواقص)، افزایش تعداد بازرسین اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان جهت انجام بازدیدهای ادواری و کنترل تولیدات از موارد مهمی است که بایستی توسط اعضای شورا مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار در ادامه پیگیری موضوع استاندارد ایمنی و نصب آسانسور توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دفتر فنی استانداری، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، تهیه گزارشی از وضعیت آزمایشگاه‌های خصوصی و ارائه در جلسه بعدی شورای فنی را خواستار شد.

در ادامه این جلسه؛ گزارشاتی در خصوص اشکالات و نواقص موجود در مونتاژ و اجرای اسکلت‌های پیچ و مهره‌ای مواردی شامل اشکالات موجود در حمل، بارگیری و مونتاژ این سازه‌ها، نداشتن دفتر فنی و نقشه‌های شاپ، لزوم آموزش نیروی انسانی در بخش مونتاژ، لزوم اخذ پروانه تاسیس و بهره‌برداری و انجام بازدیدهای دوره‌ای جهت کنترل جوش‌ها و پیچ‌ها توسط  سرپرست، کارشناس دفتر فنی و مسئول کمیته نظارت، با نمایش تصاویر مربوطه ارائه شد.

در ادامه نیز گزارشی از بازدیدهای کمیته نظارت شورای فنی از پروژه‌های عمرانی استان ارائه شد.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ کلیه واحدهای تولید کننده بتن آماده طی مهلت مقرر توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان نسبت به اخذ پروانه استاندارد اقدام نموده و در صورت عدم اخذ، نسبت به تعطیلی و توقف تولید اقدام و نتایج آن توسط اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی به شورای فنی اعلام شود.

همچنین مقرر شد؛ در خصوص استاندارد ایمنی و نصب آسانسور و ضرورت کنترل ادواری در طول دوران بهره‌برداری، موضوع توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان دفتر فنی استانداری، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و سازمان نظام مهندسی ساختمان بررسی و راهکار لازم اتخاذ و به شورای فنی ارائه شد.

در خصوص سازندگان اسکلت‌های پیچ و مهر‌ه‌ای نیز مقرر شد، مواردی شامل لزوم اخذ پروانه تاسیس و بهره‌برداری، داشتن دفتر فنی مناسب، به‌کارگیری افراد ماهر و متخصص دارای کارت مهارت جهت ساخت و مونتاژ این سازه‌ها و گذرندان دوره‌های آموزشی اجباری برای عوامل، توسط کمیته کنترل مصالح ساختمانی بررسی و نتیجه به شورای فنی ارائه گردد.

همچنین مقرر شد؛ با توجه به نواقص موجود در اجرای فعلی دیوارهای آجری و عدم پیوستگی‌های ایجاد شده، موضوع ممنوعیت اجرای این دیوارها و جایگزینی آن با استفاده از روش‌ها و سیستم‌های نوین مانند تری دی‌پانل‌ها در ساختمان‌های مهم و ویژه توسط کمیته نظارت بررسی و به شورای فنی ارائه گردد.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول