اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط گروه جهادی سبحان انجام می‌شود

انجام 4 پروژه عمرانی در روستاهای بخش مرکزی قم

خبرگزاری فارس: گروه جهادی سبحان در روستاهای بخش مرکزی قم چهار پروژه عمرانی را در کنار فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی دنبال می‌کند.

انجام 4 پروژه عمرانی در روستاهای بخش مرکزی قم

مسئول گروه جهادی سبحان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: گروه جهادی سبحان از هفتم تیرماه در بخش مرکزی قم فعالیت‌های جهادی خود را آغاز کرده است.

مهدی امین ادامه داد: فعالیت‌های این گروه جهادی از 10 تیرماه به طور رسمی با محفل انس با قرآن و حضور قاری و گروه‌های تواشیح مطرح آغاز شد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روستاهای بخش مرکزی قم ادامه داد: جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) با حضور اهالی چند روستای بخش مرکزی در روستای نعمت‌آباد برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این اردو 30 نفر از دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران شرکت دارند که تا 22 تیر در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و عمرانی به اهالی روستاهای بخش مرکزی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

مسئول گروه جهادی سبحان ابراز کرد: روستاهای عباس‌آباد، نعمت‌آباد، ایلیخ بلاغ و چشمه شور، روستاهای هدف این اردو هستند.

وی با اشاره به حضور 15 دانشجوی دختر در این اردو افزود: این دانشجویان با برگزاری کلاس‌های آموزشی، هنری و مذهبی برای گروه‌های سنی مختلف تلاش می‌کنند از فرصت این اردو برای انتقال مفاهیم و آموزش‌های معنوی استفاده کنند.

امین با اشاره به برنامه‌های عمرانی این گروه جهادی ابراز کرد: مسجد روستای چشمه شور توسط دانشجویان در حال تعمیر است و مدرسه این روستا که در آتش سوخته بود، توسط این گروه مرمت خواهد شد.

وی گفت: ترمیم خانه عالم روستای چشمه شور، بازسازی حسینیه روستای نعمت‌آباد و ترمیم برخی منازل روستائیان نیازمند از دیگر برنامه‌های عمرانی گروه جهادی سبحان است.

مسئول گروه جهادی سبحان در خصوص برنامه‌های آموزشی در این اردو ادامه داد: دانشجویان تلاش می‌کنند تا برخی مهارت‌های لازم برای اهالی روستاها را در قالب کلاس‌های آموزشی به آنان منتقل کنند.

وی با اشاره به استقبال اهالی روستاها از این برنامه‌ها اظهار کرد: گروه جهادی سبحان چهار سال است که در این روستاها اردوی جهادی برگزار می‌کند و اهالی این روستاها انس خاصی با اعضای این گروه دارند.

امین با اشاره به اجرای برنامه‌های درون گروهی در این اردو اظهار کرد: بخشی از اهدافی که اردوهای جهادی دنبال می‌کنند مربوط به خودسازی معنوی دانشجویان است و در این راستا برنامه‌های فرهنگی و معنوی برای دانشجویان تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این اردو در دهه مهدویت برگزار می‌شود، اهداف این اردو در راستای تبیین مسائل مهدوی در نظر گرفته شده است.

مسئول گروه جهادی سبحان ادامه داد: برگزاری حلقه‌های معرفتی با موضوع مهدویت و حضور مبلغان، قرائت دعای عهد و برگزاری نشست‌های علمی در موضوعات مختلف روز با رویکرد مهدویت از جمله برنامه‌های درون گروهی گروه جهادی سبحان است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول