اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یوسفیان ملا خبر داد

وجود 4 هزار پروژه عمرانی در کشور

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس از وجود 4 هزار پروژه عمرانی در کشور خبر داد.

وجود 4 هزار پروژه عمرانی در کشور

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در بودجه سال 91 برای متروی تهران آمل بودجه لازم‌الاجرا گذاشته شده است، اظهار داشت: طرح مطالعاتی این پروژه در سال جاری آغاز می‌شود و بودجه به گونه‌ای بسته شده است که اگر طرح مطالعاتی امسال به اتمام برسد عملیات اجرایی پروژه نیز همین سال آغاز می‌شود.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه به دلیل رانشی بودن برخی مسیرهای آمل تهران طرح مطالعاتی و مکانیک خاک این پروژه برای تحمل وزن قطار انجام می‌شود، تصریح کرد: در زمین‌هایی که به دلیل مشکلاتی امکان عبور قطار نیست از پل استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در سال ‌جاری 2 میلیارد تومان برای طرح مطالعاتی متروی آمل تهران در نظر گرفته شده است، گفت: خط اعتباری این پروژه در کتابچه بودجه کشور وجود دارد.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 هراز پروژه عمرانی ملی در کشور وجود دارد، بیان کرد: این به جزء پروژه‌های کوچکی است که در کشور در حال اجراست.

وی با اعلام اینکه آمل در بودجه سال‌ جاری 11 ردیف ملی دارد، تصریح کرد: پروژه آمل چمستان، سد و محور هراز و متروی تهران آمل از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در حوزه شهرستان آمل دارای ردیف اعتباری ملی است.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه هیچ‌گاه بودجه‌های عمرانی کشور پاسخگوی نیاز کشور نیست، یادآور شد: هر ساله دولت تعدادی پروژه عمرانی به قصد افتتاح سریع برحسب نیاز در دوره‌ای کوتاه‌تر به اتمام می‌رساند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه از تعداد 4 هراز پروژه عمرانی در کشور، سه پروژه در کشور به صورت ویژه در دولت دیده شده است که محور هراز یکی از این پروژه‌ها است، افزود: در سال‌ جاری برای محور هراز 171 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: 71 میلیارد تومان از محل اعتبارات بودجه 91، اعتبارات مهر ماندگار، سازمان راهداری کشور و مازاد بودجه مازندران و 100 میلیارد تومان نیز از اعتبارات ویژه دولتی برای این پروژه اعتبار تعریف شده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عمده پل‌هایی که در ورودی و خروجی شهرستان آمل به سمت تهران و محمودآباد در حال احداث است باید با اعتبارات شهری ساخته می‌شد، افزود: ولی تلاش شد تا این پروژه‌ها جنبه ملی داشته و از این اعتبارات استفاده شود.

وی با بیان اینکه پل اوجی‌آباد و پل امام حسین(ع) صددرصد از اعتبارات دولتی استفاده شده است، گفت: در این زمینه حتی یک ریال از اعتبار شهری استفاده نشده است.

* نقش آمل در اسکناس‌ها

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: برای اجرای میدان 17 شهریور 300 میلیون تومان اعتبار جذب شده بود که از سوی مسئولان شهری اجرایی نشد و بخشی از این اعتبار در پل جانبازان در حال هزینه است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود از سوی بانک مرکزی نقش این پل بر روی اسکناس چاپ شود، اظهار داشت: این امر عملی نشد در حالی که پروژه‌های بسیار کم‌اهمیت‌تر استان‌های دیگر در اسکناس‌ها چاپ شده است.

* تعلل مسئولان شهری در جذب اعتبار 50 میلیارد تومانی

وی با اعلام اینکه برای احداث میدان روگذر هزارسنگر بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کرده بودیم، خاطرنشان کرد: هشت ماه پیمانکار در انتظار پاسخ مسئولان شهری بود اما این تعلل موجب شد که پیمانکار این پروژه را ترک کند.

یوسفیان‌ملا یادآور شد: این پل دارای دو هلالی بزرگ مسیر محور هراز را به کمربندی محمودآباد متصل می‌کند.

وی گفت: هم‌اکنون پیمانکار دیگری در حال ورود به این پروژه است.

انتهای ‌پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول