اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

5 هزار و 700 پروژه عمرانی در اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی 5 هزار و 700 پروژه عمرانی در جای جای استان اردبیل در دست اقدام است.

5 هزار و 700 پروژه عمرانی در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در استانداری اردبیل اظهار داشت:‌ در تکمیل و به ثمر نشست این طرح‌ها و پروژه‌ها سیاست دولت تامین اعتبار مناسب و تکمیل بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام تا پایان دولت دهم است که از این باب استان اردبیل در سال‌های اخیر به کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است.

وی با ارائه گزارشی از تعداد مصوبات چهار سفر رئیس جمهور به استان اردبیل خاطرنشان کرد: در این چهار سفر مجموعا 643 مصوبه به تصویب رسیده بود به طوری که در سفر اول 196 مصوبه ماحصل سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به اردبیل بود که از این بین 146 مصوبه اجرایی شده، 29 مورد در حال پیگیری است و 21 مصوبه نیز تاکنون اجرایی نشده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اعتبار مصوب برای عملیاتی کردن مصوبات دور اول سفر را 148 میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد؛ در سفر دوم که سال 86 اتفاق افتاد 140 مصوبه تصویب شد که 90 مصوبه تاکنون اجرایی شده، 29 مصوبه نیز در حال پیگیری و 21 مصوبه نیز شکل اجرایی به خود نگرفته است به طوری که اعتبار مصوب برای اجرای این مصوبات 322 میلیارد تومان بوده است.

بیگدلو به مصوبات سومین سفر رئیس جمهور و هیئت دولت در سال 89 به اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سفر 254 مصوبه به تصویب رسید که 37 مصوبه اجرایی شده، 139 مصوبه در حال پیگیری است و 78 مصوبه نیز هنوز اجرایی و عملیاتی نشده است که در این سفر نیز 741 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود.

این مسئول به مصوبات سفر چهارم رئیس جمهور در شهریورماه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر 52 مصوبه به تصویب رسید که 12 مورد آنها ماهیت مصوبه جدید داشت و 40 مصوبه نیز ماهیت پیگیری مصوبات قبلی را داشت.

بیگدلو با بیان اینکه اکثر مصوبات سفر که منتج به اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی شده است در دست اقدام است، ادامه داد: این پروژه‌ها نظیر بیمارستان ترومای اردبیل و راه‌آهن اردبیل به دلیل حجم وسیع عملیاتی پیشرفت مناسبی داشته و برخی پروژه‌ها نیز نظیر بازارچه‌های مرزی که کشور مقابل آمادگی ارتباط و تعامل نداشت هنوز اجرایی نشده است.

وی با یادآوری اینکه اهمال مدیران نیز ممکن است در تاخیر عملیاتی شدن پروژه‌ها نیز دخیل باشد، تصریح کرد: ما در سال آخر دولت قصد فریب افکار عمومی یا دادن اطلاعات غیر‌واقعی را نداریم و معتقدیم هر چقدر ارائه اطلاعات و آمار دقیق و روشن باشد زمینه اعتماد مردم نیز بیشتر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در برخی از مصوبات نیز نیاز به اخذ مجوز 215 و مطالعات اولیه بود که در این زمینه در یک سال گذشته فاز مطالعاتی و اخذ مجوز انجام شده تا مصوبات بر زمین مانده از این محل تعیین تکلیف شود.

بیگدلو گفت: دولت دهم راغب نیست که برای دولت‌های بعدی بار مالی یا سنگینی اجرای پروژه‌های را تحمیل کند به همین دلیل پروژه‌هایی در قالب مهر ماندگار تعریف شده است تا طرح‌های نیمه تمام زیر‌بنایی در استان‌ها به سرعت تعیین تکلیف شوند.

وی اولویت توزیع اعتبارات در سال جاری را اجتناب از هرگونه کلنگ‌زنی جدید، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توجه به مناطق محروم و تعیین تکلیف دیون پیمانکاران در اجرای پروژه‌ها اعلام کرد.

وی در پایان سخنان خود در خصوص سنگینی پروژه راه‌آهن اردبیل نیز یادآور شد؛ این پروژه 32 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید تا پایان دولت دهم 68 درصد مابقی عملیات اجرایی این پروژه تکمیل شود که در این زمینه یک کار بسیار سخت پیش رو داریم که امیدواریم نسبت به انجام آن موفق باشیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول