اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تأیید شورای عالی قرآن کشور

3 قاری آئین جزءخوانی آستان هلال(ع) مشخص شد

خبرگزاری فارس: مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان هلال‌بن علی(ع) گفت: با تأیید شورای عالی قرآن کشور، سه قاری ممتاز و ملی مجمع قاریان و حافظان حرم هلال‌بن علی(ع) مجوز تلاوت در آئین ملی جزءخوانی این آستان را دریافت کردند.

3 قاری آئین جزءخوانی آستان هلال(ع) مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن عباسیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی‌اصغر قدیری‌مفرد، حسن احمدی‌زاده و مجتبی بیابان‌پور سه تن از قاریان برگزیده این مجمع به عنوان قاریان این آئین، توسط شورای عالی قرآن کشور گزینش و تأیید نهایی شده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: این قاریان در سال‌های اخیر رتبه‌های برتر ملی و بین‌المللی مسابقات قرآنی را کسب کرده‌اند.

مسئول مجمع قاریان و حافظان هلال خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مراسم جزءخوانی در حرم هلال‌بن علی(ع) به صورت زنده از شبکه بین‌المللی قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، قاریان این مراسم با گزینش و تأیید شورای عالی قرآن کشور انتخاب می‌شوند.

عباسیان با اشاره به اینکه هر جزء قرآن کریم، روزانه با تلاوت چهار قاری برجسته، قرائت می‌شود تصریح کرد: هر یک از نمایندگان مجمع قاریان و حافظان هلال در طول ماه مبارک رمضان در مجموع بین سه تا پنچ تلاوت دارند.

وی سطح تلاوت قاریان منتخب این آئین را بسیار مطلوب خواند و افزود: با تأیید شورای عالی قرآن همه روزه علاوه بر قاریان ممتاز ملی و بین‌المللی مجمع قاریان هلال، اساتید و قاریان ممتاز بین‌المللی مورد تأیید این شورا از استان‌های تهران، قم و اصفهان مانند استاد حاج احمد ابوالقاسمی، غلامرضا شاه‌میوه‌اصفهانی، احمد دباغ، محمدرضا پورزرگری، محمدحسین سبزعلی، محمدحسین سعیدیان، سعید طوسی و حسین کرمی به جزءخوانی قرآن کریم در حرم هلال‌بن علی(ع) می‌پردازند.

آستان حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل پس از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه(س) سومین مکان مذهبی میزبان برنامه جزءخوانی ویژه رمضان با پخش زنده از رسانه ملی است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول