اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش:

قاری قرآن ارزشی با ولایت‌پذیری معنا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: قاری قرآن ارزشی با ولایت‌پذیری او معنا می‌شود و قاری قرآن که نگاهش به ولایت نباشد، ارزشی ندارد چرا که ولی امر مسلمین بنای توحید است.

قاری قرآن ارزشی با ولایت‌پذیری معنا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد بنیادی ظهر امروز در پنجمین جشنواره سراسری احکام و انشای نماز پسران در مشهد بیان اینکه انسان‌های صاحب قلم، حرف خود را مکتوب و با استدلال بیان می‌کنند، اظهار کرد: مبنای عقلانیت در آموزش پرورش، حاکمیت نور است و عقل و قلم نمی‌تواند بدون جوهر عقلانیت کاری را انجام دهد.

مدیرکل اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند پرچم سلسه‌الذهب یعنی ولایت را از بین ببرند، خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره، تصریح کرد: شما نماینده 12 میلیون دانش آموز هستید که در جشنواره احکام و انشاء نماز شرکت کردید و باید در انتقال مفاهمیم دینی بیش از سایرین کوشا باشید.

مدیرکل اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شهادت شهدای ایرانی برای دفاع از قرآن و احکام بود.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان منتخب نماز باید در جوار امام رضا(ع) عهد و پیمان ببندد زیرا سفیر احکام و نماز دین خود در میان دانش‌آموزان در مدارس کشور هستند.

در ادامه محمد هدایتی مدیر اجرایی پنجمین جشنواره کشوری احکام و انشای نماز پسران در مشهد گفت: آموزش و پرورش نباید نخبگان نماز و عترت را رها کند.

مدیر اجرایی پنجمین جشنواره کشوری احکام و انشای نماز پسران اظهار کرد: خروجی‌های جشنواره احکام و انشای نماز یا وارد آموزش عالی و یا وارد بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه جایگاهی برای جمع‌آوری اطلاعات این برترین‌ها در دفتر قرآن، نماز و عترت نداریم، گفت: اگر بانک اطلاعاتی ایجاد و به ثبت جایگاه معنوی این نخبگان پرداخته شود از وجود برگزیدگان در مقاطع پایین و یا در مدارس تخصصی قرآن می‌شود، استفاده کرد.

هدایتی در ادامه تصریح کرد: تعویض مدیریت‌ها و اعمال شخصی نظرات توسط مدیران نیز از معضلات موجود در این بخش است.

وی افزود: تشکیل چند قطب به صورت منطقه‌ای یا استانی و در نهایت دعوت سالانه از برگزیدگان نماز و قرآن می‌تواند زمینه‌های تبادل نظر را فراهم و راهکارهای مفیدی ارائه دهد.

مدیر اجرایی پنجمین جشنواره کشوری احکام و انشای نماز در ادامه تاکید کرد: با توجه به صرف بودجه‌های کلان در کشور، فرایند تشکیلاتی نخبگان، نگرانی مالی نباید داشته باشد.

وی برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی را بهانه‌ای برای رفاقت، تبادل تجربه و استفاده از محضر استادان کشوری دانسته و ادامه داد: تبدیل مسابقه به جشنواره، استرس را مرتفع می‌کند علاوه بر این زیارت حضرت رضا(ع) مهم‌ترین هدف دانش‌آموزان برای حضور در پنجمین جشنواره احکام و انشای نماز بوده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول