اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه:

جزء‌خوانی آستان هلال(ع) ملی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری آئین جزءخوانی قرآن کریم در حرم هلال‌بن علی(ع) در سطح ملی خبر داد.

جزء‌خوانی آستان هلال(ع) ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل و بقعه متبرکه امامزاده پنج تن تهران، طرح جزءخوانی روزانه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را در سطح ملی برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب فرهنگی، معنوی و قرآنی آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل گفت: آئین جزءخوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که حرم هلال‌بن علی(ع) این آئین را در سطح ملی برپا می‌کند.

این مسئول افزود: این آئین در حرم هلال‌بن علی(ع) آران و بیدگل چون سال گذشته هر روز بعد از نماز صبح همراه با پخش زنده از شبکه‌های قرآن و معارف سیما و سیمای مرکز اصفهان برگزار می‌شود.

شرفخانی، هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد انس با قرآن در بین عامه مردم و نهادینه کردن سنت حسنه ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: طرح جزءخوانی قرآن کریم در سال گذشته در یک‌هزار و 509 بقعه متبرکه کشور در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار شد.

وی تعداد بقاع برگزارکننده این طرح را در سال‌جاری یک‌هزار و 600 بقعه متبرکه عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح قرآنی در جهت تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی جامعه که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، توسط اداره کل فرهنگی اوقاف و امور خیریه کشور انجام می‌شود.

این مسئول پخش برنامه‌های جزءخوانی بقاع متبرکه از مراکز استانی صدا و سیما را از دیگر طرح‌های مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و صدا و سیما ذکر کرد و یادآور شد: در همه استان‌ها جزءخوانی قرآن در این یکی از بقاع متبرکه شاخص ضبط تلویزیونی می‌شود تا در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای همان استان پخش شود.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، طرح جزءخوانی ویژه رده سنی نوجوانان را از دیگر طرح‌های ویژه رمضان عنوان کرد و بیان داشت: امسال برای دومین سال متوالی طرح جزءخوانی قرآن توسط قاریان ممتاز و برجسته نوجوان کشور در بقعه متبرکه امامزاده پنج تن تهران ضبط تلویزیونی شده و از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

شرفخانی با اشاره به زمان صبحگاهی در نظر گرفته شده برای پخش زنده جزءخوانی حرم هلال‌بن علی(ع)  از شبکه بین‌المللی قرآن و معارف سیما متذکر شد: فضای معنوی صبحگاهی و جاذبه‌های تصویری این آستان مقدس و همچنین نظم، انضباط و هماهنگی بین شرکت‌‌کنندگان، نشاط معنوی خاصی را در بیننده ایجاد می‌کند.

مراسم جزءخوانی قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان برای سومین سال متوالی در حرم حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) برگزار می‌شود که با انتخاب و همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور امسال این آئین در سطح ملی عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول