اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان خبر داد

اجرای 500 ویژه‌برنامه قرآنی و دینی در ماه رمضان در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان از اجرای 500 ویژه‌برنامه قرآنی و دینی در ماه رمضان در دشتستان خبر داد.

اجرای 500 ویژه‌برنامه قرآنی و دینی در ماه رمضان در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان کرم باقری شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی شهرستان دشتستان اظهار داشت: فرهنگ گسترده‌ترین مقوله زندگی بشری است و نیاز به دقت و تلاش مضاعف و همه‌جانبه مسئولان دارد و در شهرستان دشتستان با حساسیت خاص به مسائل فرهنگی نگریسته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان با تاکید بر اینکه در فعالیت‌های فرهنگی مهم‌ترین اصل توجه به آموزه‌های دینی و اسلامی است خاطر نشان کرد: در تمام ایام سال و از تمام لحظات و فرصت‌هایی که در اختیار داریم باید برای گسترش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی بهره جوییم و ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی است.

باقری اذعان کرد: ماه مبارک رمضان ماه وحدت امت اسلامی است و چون همه‌ امت در این ماه وارد اردوگاه الهی روزه‌داری می‌شوند این فضا می‌تواند اثر زیادی در ایجاد وحدت و گرایش مسلمانان به اتحاد ایجاد کند.

وی اضافه کرد: روزه ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های این ماه همچون شب‌های قدر، یادآور وحدت و رسالت امت مسلمان است که ایشان باید با روزه‌داری، قرآن را درک کنند و با صبر و تحمل آن را به جهان ابلاغ کنند.

این مسئول با بیان اینکه ماه رمضان و روزه‌داری برکات فراوانی برای جامعه بشری به دنبال دارد یادآور شد: روزه‌داری و ماه مبارک رمضان آثار ارزشمندی به دنبال دارد که یکی از ارزشمندترین آثار و برکات ماه مبارک رمضان آثار اجتماعی این ماه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان بیان کرد: برانگخیتن حس همدردی نسبت به فقرا و تهی‌دستان و ایجاد حس برابری یکی از آثار اجتماعی ماه مبارک رمضان و روزه‌داری است.

باقری در همین راستا گفت: انسان‌هایی که در رفاه و ناز و نعمت به سر می‌برند از یاد فقرا غافل هستند، روزه آنها را از غفلت خارج می‌کند و به یاد فقرا می‌اندازد تا به یاری و کمک آنها بشتابند.

وی با تاکید بر آنکه اطعام نیازمندان از مسائلی است که در ماه مبارک رمضان دین مبین اسلام سفارشات فراوانی در رابطه با آن داشته متذکر شد: در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر از طرفی کمک به فقرا و اطعام و انفاق سفارش بیشتری شده است و از سویی دیگر انسان روزه‌دار با روزه گرفتن، فقر و طعم گرسنگی را می‌چشد و احساساتش تلطیف و تحریک می‌شود، ثروتمند به فقیر نزدیک می‌شود و احسان و انفاق به فقرا در جامعه فزونی می‌یابد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان رمضان را فرصتی غنی برای حمایت از نیازمندان جامعه و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی ذکر کرد و افزود: همه هنرمندان دشتستانی در این ماه پربرکت با مشارکت و همراهی دستگاه‌های حمایتی، حامی نیازمندان واقعی جامعه خواهند بود.

باقری از اجرای 500 برنامه قرآنی و دینی در ماه رمضان در دشتستان خبر داد و یادآور شد: برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی هنری، تجلیل، تبلیغات محیطی، ارسال پیامک و ... از جمله برنامه‌های این اداره در ایام مبارک رمضان است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول