اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه

17 برگزیده قرآنی در زرند تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: 17 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن و معارف اسلامی شهرستان زرند با حضور امام جمعه تجلیل شدند.

17 برگزیده قرآنی در زرند تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، بعد از ظهر امروز در آیینی با حضور امام جمعه و جمعی از مدیران آموزش و پرورش شهرستان زرند از برگزیدگان مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان زرند تجلیل به عمل آمد.

امام جمعه زرند در این آیین قرآن را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی در بین بندگان دانست و اظهار داشت: شفای هر دردی در قرآن است.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور گفت: معلمی یکی از صفات پیامبر است و الگو بودن، رعایت نکات اخلاقی، سعه صدر و حوصله داشتن، بندگی خدا، اخلاص، صداقت، انصاف، ساده‌زیستی و بهره‌گیری از قرآن کریم نیز از دیگر صفات پیامبران به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: تمام علوم روزی رو به کهنگی می‌روند، اما علم قرآن از تمام علوم تازه‌تر است.

کارشناس قرآن و معارف اسلامی مدیریت آموزش و پروش شهرستان زرند گفت: این دوره از مسابقات در دو سطح ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد.

علیرضا علیزاده گفت: این مسابقات در مرحله دانش‌آموزی با شرکت 3 هزار و 600 نفر در مقاطع تحصیلی مختلف و در هفت رشته قرائت، حفظ، تفسیر، اذان، احکام، انشا نماز و نهج‌البلاغه برگزار شد که از این تعداد 96 نفر در دو مقطع راهنمایی و متوسطه به مرحله استانی راه یافتند.

وی تصریح کرد: از این تعداد 10 نفر رتبه اول تا سوم استان را کسب کردند که از این تعداد نیز پنج نفر در رشته‌های اذان، قرائت، نهج‌البلاغه، احکام و انشاء نماز به مرحله کشوری راه یافتند و سیدرضا تهامی در رشته اذان موفق به کسب رتبه نهم کشوری شد.

علیزاده بیان داشت: در بخش فرهنگیان و در شش رشته قرائت، حفظ، جزء اول و دوم، حفظ پنج جزء، اذان، نهج‌البلاغه و تفسیر 370 نفر در مرحله شهرستانی شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد 11 نفر رتبه اول شهرستانی را به دست آوردند و به مرحله استانی راه یافتند و هفت نفر رتبه دوم و سوم استانی را به خود اختصاص دادند.

عیلزاده خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش دانش‌آموزان این شهرستان کسب 10 رتبه استانی است که از این تعداد پنج نفر حائز رتبه اول استان شدند و فرهنگیان این شهرستان توانستند در مسابقات ویژه فرهنگیان با کسب هفت رتبه استانی از مجموع 33 رتبه و از بین 384 شرکت ‌کننده مقام اول استان را کسب کنند.

به گزارش فارس، سیدرضا تهامی، محمدامین عرب‌زاده، محمدرضا محسن‌بیگی، علی‌اصغر ایزدی، ابوالفضل علیزاده، محمدمهدی ضیاالدینی و محمدمهدی حاتمی در این مراسم مورد تقدر قرار گرفتند.

همچنین از عبدالله عباس‌زاده، فاطمه زارعی، مهدیه سعیدی، محمدرضا ضیاالدینی، حسن عرب‌زاده، علیرضا علیزاده، بتول محمدی، لیلی مومنی، طاهره محمدی و فاطمه پوررحمانی تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول