اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اردبیل در حوزه قرآن سند روشن برنامه و اجرا را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه قرآنی براساس سند چشم‌اندازی که تعریف شده است برنامه‌ریزی دقیق و اهداف روشن و مثبتی را در پیش گرفته است.

اردبیل در حوزه قرآن سند روشن برنامه و اجرا را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در گردهمایی قاریان و حافظان شمال‌غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: این استان در حوزه نشر و ترویج فرهنگ قرآنی یکی از استان‌های پیشرو کشور است به طوری که در پنج سال گذشته از سوی سازمان دارالقرآن کشور، استان نمونه و برتر انتخاب شده است.

وی به رتبه ممتاز این استان در پنج سال اخیر در قسمت توسعه و ترویج برنامه‌های قرآنی به عنوان یک افتخار ماندگار دارالارشاد اشاره کرد و افزود: ما در سطح ملی و بین‌المللی در حوزه رقابت‌های قرآنی، قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی داریم که همیشه افتخاراتی را برای کشور و استان اردبیل کسب کرده‌اند که حکایت از برنامه‌ریزی دقیقی در عرصه قرآنی است.

ستوده سطح کیفی و کمی در عرصه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در کنار فعالیت‌های خود و همچنین فعالیت‌های قرآنی باید سعی کنند همسو و هم هدف با اهداف سازمان تبلیغات و دارالقرآن حرکت کرده و بستر رونق قرائت و مطالعه قرآن را فراهم آورند.

این مسئول اضافه کرد: نباید تلاش‌های دستگاه‌های دولتی در عرصه قرآنی نادیده گرفته شود اما به دلیل آن که سازمان تبلیغات به صورت تخصصی به این حوزه ورود پیدا کرده است بنابراین کیفیت آموزشی آن بالاتر است.

وی متولی گسترش مسایل قرآنی را سازمان تبلیغات اعلام کرد و ادامه داد: ‌در شرح وظایف این سازمان در 17 بند به این موضوع پرداخته شده که نشان از اهمیت مسایل قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل عملکرد این مجموعه را در مباحث قرآنی مناسب ارزیابی کرد و گفت: این سازمان تلاش کرده است که کیفیت کار را فدای کمیت نکند به همین دلیل استان اردبیل همیشه در مسابقات رشته‌های قرآنی در سنین پایه در سطح کشور از مدعیان بوده است.

وی برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقطه متعالی و رفع نقاط ضعف را سبب توسعه قرآنی دانست و تصریح کرد: ما نباید به داشته‌های خود امیدوار باشیم بلکه بهتر است برای به دست آوردن نداشته‌ها و آرزوهایی که تاکنون به آن دست نیافته‌ایم، تلاش کنیم تا بتوانیم به اهدافمان برسیم.

ستوده افزود: برای اجرای طرح‌های قرآنی آمایش سرزمینی مد نظر است تا طبق سند چشم‌انداز 20 ساله و مطابق با برنامه توسعه حرکت‌ها تدوین و طراحی شود.

وی مدیریت تعاملی را از اولویت‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیریت تعاملی می‌تواند با دستگاه‌های دیگر در زمینه طرح‌های قرآنی به تحقق سیاست‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی کمک کند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول