اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

اردبیل قطب مهم کشور در مباحث قرآنی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: معرفی الگوهای برتر قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی را تا بدانجا رسانده است که بتوان اعلام کرد استان اردبیل در آینده یکی از قطب‌های مهم کشور در مباحث قرآنی خواهد بود.

اردبیل  قطب مهم کشور در مباحث قرآنی می‌شود

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در حاشیه همایش تکریم از چهره‌های برتر قرآنی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل هر سال با ماموریت‌‌های خاصی که دارد با هدف ویژه‌ در راستای تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه و استفاده از الگوهای برتر قرآن و نهادینه کردن تربیت قرآنی تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل فعالیت‌های نوین و کاربردی دارالقرآن کریم را کاری مستمر اعلام کرد و افزود: همایش تکریم از چهره‌های برتر قرآنی در 12 استان اجرا می‌شود که اردبیل نیز به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در شمال کشور این امر مهم را عهده‌‌دار شده است.

وی قرار گرفتن قشر نوجوان و جوان در کنار پیشکسوتان را مهم و ارزنده اعلام کرد و گفت: در معرفی فعالیت‌های رشته‌های قرآنی چنین به نظر می‌رسد همایش‌های این چنین می‌تواند به تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کرده و در تدوین اندیشه‌های قرآنی موفق عمل کند.

ستوده خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه نگاه سازمان نگاه بومی‌سازی، برنامه‌های کشوری است، در شمال غرب کشور نیز در استان اردبیل با هدف بومی‌سازی فعالیت‌ها این همایش در حال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: در شش سال اخیر استان اردبیل در بین پنج استان برتر کشور رتبه قرآنی خود را حفظ کرده و جزو استان‌های پیشرو در امر قرآن است.

این مسئول افزود: شورای عالی قرآن با قرار گرفتن در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی برنامه‌های مثمر ثمری را اجرا می‌کند و از همین روست که از 76 برنامه سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل 31 برنامه مربوط به بحث‌های قرآنی و ترویج این فرهنگ است.

وی گفت: سیاست دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات هدایت، حمایت و نظارت بر 22نهضت قرآنی، آموزش و تربیت داور و مربی ممتحن قرآن و تربیت معلم در استان است.

ستوده تعمیق فرهنگ قرآنی، جامع‌نگری، تمرکز زدایی، نگاه ویژه به قرآن و اولویت دادن تامین نظر مقام معظم رهبری در حفظ قرآن، خروج از تصدی‌گری، ایجاد فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و واگذاری امورات قرآنی به موسسات قرآنی مردمی را بارزترین فعالیت تبلیغات اسلامی عنوان کرد.

این مسئول در پایان سخنان خود قرآن را قانون اساسی نازل شده از سوی خدا برای هدایت بشریت اعلام کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول