اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اولین سالگرد دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری

همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: در آستانه اولین سالگرد دیدار کتابداران سراسر کشور با مقام معظم رهبری همایش کارشناسان فرهنگی ادارات کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با عنوان "خاطره دیدار" در هتل چالدران سرعین آغاز شد.

همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم آغاز به کار این همایش که صبح امروز در سرعین برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از شهر اردبیل به عنوان شهر علم، ادب، شعور و عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یاد کرد و اظهار داشت: دیدار سال گذشته کتابداران کشور با رهبر معظم انقلاب و بهره گرفتن از بیانات گهر‌بار آن حضرت چنان دل‌ها و قلب‌ها را شور‌آفرین کرده است که امسال در آستانه این سالگرد پر‌شور و شعف کتابداران گرد هم آمدند تا تجدید میثاق با آرمان و فرمایش متین مقام معظم رهبری داشته باشند.

صادق فرهمند امین با یادآوری اینکه اردبیل در عرصه کتاب و کتابخوانی در مسیر تعالی و پویایی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های اخیر به ویژه دولت نهم و دهم بحث کتاب و کتابخوانی به عنوان بحث بنیادین قرار داده شده و در دستور کار مسئولان استانی و کشوری بوده است.

وی با یادآوری اینکه فضای کتابخانه‌ای اردبیل با احتساب 10 هزار متر‌مربع کتابخانه مرکزی استان هم اکنون 25 هزار متر‌مربع است، گفت: ‌سرانه کتابخانه 2.3 متر‌مربع برای هر 100 نفر است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از احداث هفت کتابخانه روستایی و چهار کتابخانه مرکزی در سطح استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: با افزوده شدن این کتابخانه‌ها که فضای 10 هزار متر‌مربعی را در بر می‌گیرد سرانه فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل به 3.3 متر‌مربع به ازای هر 100 نفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند امین با یادآوری اینکه 6 درصد جمعیت استان اردبیل در حال حاضر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، بیان داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان را از 31 هزار نفر به 70 هزار نفر رسانده‌ایم و تلاش می‌کنیم با رساندن این رقم به 120 هزار نفر تا پایان امسال قادر باشیم 10 درصد جمعیت استان را در کتابخانه‌های عمومی پوشش دهیم.

این مسئول به شبانه‌روزی شدن کتابخانه مرکزی اردبیل و استقبال دانش‌آموزان و دانشجویان از این فضا اشاره کرد و افزود:‌ روزانه 2 هزار نفر از خدمات شبانه‌روزی کتابخانه مرکزی اردبیل استفاده می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان موضوع خیرین کتابخانه‌ساز و فعالیت این انجمن را در استان اردبیل یادآور شد و ادامه داد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان تاکنون تعهد ساخت 2 کتابخانه را در اردبیل و مشگین‌شهر پذیرفته‌اند.

فرهمند امین فرمایش مقام معظم رهبری را به عنوان کتابخوانی حرفه‌ای در تبدیل فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک فرهنگ عمومی و مشارکت جمعی را یادآور شد و  گفت: در حال حاضر 2 هزار نفر در این استان عضو شبکه کتابخوانان حرفه‌ای هستند به طوری که ما در موضوع برگزاری و شرکت در مسابقات مکتوب و آنلاین مقام دوم و سوم کشور را داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ شور و اشتیاقی که در حوزه کتاب و کتابخوانی وجود دارد متناسب با فرهنگ و دیانت اردبیل است که امیدواریم در شأن این استان این بستر مناسب شایسته و مطلوب مهیا شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول