اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب حج و اقتصاد منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب حج و اقتصاد در برگیرنده مجموعه مقالات نخستین همایش حج و اقتصاد که پنجشنبه در تهران برگزار می‌شود، منتشر شد.

کتاب حج و اقتصاد منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در این کتاب که از سوی پژوهشکده حج و زیارت منتشر شده است، در پنج بخش 32 مقاله برتر ارائه شده به دبیرخانه همایش حج و اقتصاد ارائه شده است.

در بخش اول این کتاب با موضوع کلیات مقالاتی با عناوین «گسترده ابعاد اقتصادی حج»، «چالش‌های اخلاقی در اقتصاد حج»، معیارهای اقتصادی حج در قرآن و سنت»، «ابعاد اقتصادی و مالی حج از دیدگاه قرآن و عترت»، «ظرفیت‌های اقتصادی حج ابراهیمی – محمدی با رویکرد نظام‌وار در پرتو بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری» و... منتشر شده است.

بخش دوم با عنوان حج و موضوعات فقهی در برگیرنده مقالاتی شامل «امکان محرومیت از حج در باب معامله ممنوعه»، «اوراق عمره ابزاری جایگزین در ثبت‌نام عمره»، «چالش‌ها و راهکارهای تامین مالی ثبت‌نام عمره» و «پژوهش فقهی در تاثیر هزینه سوغات و ولیمه حج در استطاعت» است.

در بخش سوم با عنوان حج و اقتصاد خرد مقالاتی با عناوین «استطاعت،‌محاسبه آن و بررسی رابطه با شئون»، «سوغاتی در حج و ضرورت تغییر فرهنگ موجود»، «تخمین تابع تقاضای ایرانیان برای سفر حج»، «برآورد کمی استطاعت مالی حج با رویکرد حداقل معیشت خانوار»، «بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر تعداد زائران در مراسم حج» و «برآورد تابع تقاضای حج و تقاضای عمره در ایران با استفاده از داده‌های تابلویی استان‌های کشور به چشم می‌خورد.

در بخش چهارم با عنوان حج و اقتصاد کلان مقالاتی با عناوین بررسی تاثیر سفر حج بر اقتصاد عربستان سعودی، ظرفیت حج و توزیع درآمد در کشورهای منتخب اسلامی، تاثیر حج ابراهیمی بر رفتار عاملان اقتصادی برای تامین توسعه پایدار تحلیلی، به‌کارگیری بودجه‌ریزی عملیاتی در سازمان حج و زیارت به منظور تثبیت و کاهش هزینه‌های اداری و عملیاتی و نقش حج در تحقق توسعه اقتصادی مطلوب اسلام منتشر شده است.

در بخش پنجم کتاب حج و اقتصاد بین‌الملل نیز شش مقاله با عناوین رابطه حج و گردشگری، ساز و کار ایجاد بازار مشترک اسلامی با بهره‌گیری از نشان تجاری، نگاهی آماری به ظرفیت‌های بازرگانی کشورهای اسلامی، حج بارزترین مصداق گردشگری اسلامی، حج و زمینه‌های همکاری اقتصادی بین کشورهای اسلامی و حج و همگرایی اقتصادی ارائه شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول