اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف همدان خبر داد

توزیع کتاب "30 نشانه، یک راه" ویژه طرح نشاط معنوی در همدان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه همدان از انتشار و توزیع کتاب "30 نشانه، یک راه" ویژه طرح نشاط معنوی در همدان خبر داد.

توزیع کتاب "30 نشانه، یک راه" ویژه طرح نشاط معنوی در همدان

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار 43 امامزاده و بقعه متبرکه استان همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، کتاب "سی نشانه، یک راه" ویژه طرح نشاط معنوی را برای مقطع راهنمایی تولید و منتشر کرد.

به گفته وی، در این کتاب مطالبی چون قرآن، علم‌آموزی، امامت، مهدویت، مسجد، تلاش، محرم و نامحرم، امانتداری،‌ نماز، عدل، دوستی، نظم، آداب معاشرت، روزه، اسوه‌ها،‌ شکرگزاری، وفای به عهد و... مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به هجمه‌های متعدد فرهنگی در شرایط کنونی جامعه، عنوان کرد: توجه به نحوه سپری شدن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و نیز توجه بر ضرورت برنامه‌ریزی مدون و معنوی در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان استان امری شایان توجه برای دستگاه‌های مختلف فرهنگی از جمله اوقاف است.

وی با بیان اینکه کتاب "سی نشانه، یک راه" در راستای استفاده نوجوانان مقطع راهنمایی در طرح ویژه نشاط معنوی توزیع می‌شود، افزود: این کتاب در تیراژ 10 هزار نسخه و شامل 245 صفحه است.

به گفته احمدوند، این کتاب در 30 عنوان آموزشی در حوزه معارف با محوریت آیات الهی و به صورت کارگاهی، در راستای رشد و تعالی دانش‌آموزان با رعایت جذابیت هنری تهیه و تدوین شده است.

وی عنوان کرد: هدف از اجرای طرح نشاط معنوی در استان، استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای قطب فرهنگی کردن بقاع متبرکه، بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با رویکرد تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بیش از 2 هزار نفر در طرح نشاط معنوی استان همدان شرکت کرده‌اند، گفت: این طرح تابستانی از تاریخ 15 تیرماه شروع شده و تا پایان مردادماه در جوار 43 امامزاده و بقعه متبرکه استان همدان در حال برگزاری است.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی شامل برنامه‌های ورزشی، هنری و اردویی در ادامه کلاس‌های روزانه از جمله برنامه‌های این طرح تابستانی است، گفت: در راستای پاسخ به شبهات و برگزاری کلاس‌های معنوی و قرآنی در طرح نشاط معنوی، تابستان سال جاری تعداد 40 مبلغ در سطح موقوفات و امامزادگان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول