اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه فعالیت‌های فرهنگی

انجمن کتابخانه‌‌های عمومی استان مرکزی در کشور پنجم شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از کسب رتبه پنجم انجمن کتابخانه‌‌های عمومی استان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور خبر داد.

انجمن کتابخانه‌‌های عمومی استان مرکزی در کشور پنجم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مطیعی ظهر امروز در دیدار با کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان اظهار داشت: انجمن کتابخانه‌‌های عمومی استان طی سال‌‌های اخیر فعالیت‌های خوبی را در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه در استان به مرحله اجرا درآورده است.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها در سال جاری نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته انجمن کتابخانه‌‌های عمومی استان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی یکی از پنج استان برتر کشور شناخته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: گسترش کتابخانه‌های عمومی به ویژه در سطح روستا از برنامه‌های مهم این اداره به شمار می‌رود و در این راستا کتابخانه‌های روستایی در 30 روستا از روستاهای استان احداث می‌شود که با احداث این کتابخانه‌ها یک هزار و 500 نفر از ساکنین این مناطق از امکانات کتابخانه‌ای بهره‌مند خواهند شد.

مطیعی با بیان اینکه تمام کتابخانه‌های استان مرکزی مکانیزه بوده و از خدماتی نظیر منابع دیداری و شنیداری، اینترنت پر سرعت، رایانه و نمایه نشریات بهره‌مند هستند ادامه داد: بر اساس دستورالعمل قانونی مبنی بر اختصاص نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی می‌طلبد شهرداری‌ها در پرداخت این مبلغ نهایت همکاری را با کتابخانه‌ها به عمل آورند تا شاهد گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان باشیم.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول