اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بویین‌ زهرا:

حجاب موجب احترام به سنت‌های ارزشمند اسلام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین‌ زهرا گفت: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین‌ زهرا گفت: حجاب بانوان موجب احترام نهادن به سنت‌های ارزشمند دین اسلام می‌شود.

حجاب موجب احترام به سنت‌های ارزشمند اسلام می‌شود

اکرم محمد‌زادگان عصر یکشنبه در حاشیه همایش فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌ زهرا با بیان اینکه زنان جامعه اسلامی امروز باید با الگو قرار دادن شخصیت‌های اسلامی از جمله حضرت خدیجه (س) و حضرت فاطمه (س) زمینه را برای سعادت و موفقیت نظام اسلامی فراهم کنند، اظهار کرد: ائمه اطهار همواره در زندگانی خویش با صبر و فروتنی به تمام مسلمانان و به‌ویژه شیعیان جهان درس آزادگی و استقلال را آموختند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا افزود: وظیفه تمام زنان جامعه امروز هم استمرار حرکت ائمه اطهار و پیشوایان دین است.

وی با بیان اینکه اهمیت حجاب زن به این دلیل است که حجاب نه تنها حافظ اخلاق و تجسم تقوا و همچنین عفت در سطح جامعه است، بلکه نوعی احترام گذاشتن به زن و محفوظ نگه داشتن وی از نگاه‌های گناه‌آلود است، تصریح کرد: اسلام با طرح پوشش زن در حقیقت جواز حضور او را در اجتماع عمومی داده است و زن را از به تباهی رفتن و گوشه‌گیر شدن بی‌هدف نجات و یاری داده است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه جلوگیری از فساد‌انگیزی و همچنین ناهنجاری‌های ناشی از اختلاط نامربوط مرد و زن از دیگر آثار حفظ حجاب در نظام اسلامی است، عنوان کرد: مسئولیت زنان امروز در حوزه تأمین سلامت نفسانی خویش و جامعه از مردان هم بیشتر است.

محمد‌زادگان با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای محفوظ ماندن روان زن از عوامل آسیب‌زا، مسئله حجاب و عفاف را با تأکید بر او واجب کرده است، افزود: در واقع حجاب عاملی برای آرامش زن و دور ماندن او از عوامل اضطراب‌زا و در نهایت ایجاد رضایت در وجدان اوست، زیرا که حجاب از بسیاری از عوامل ناامنی که در فکر و ذهن انسان‌هاست جلوگیری می‌کند و موجب احساس امنیت دائم و همیشگی در زنان می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین اگر بانوان تصمیم دارند که در جامعه حضور فعال و مستمر داشته باشند باید به این نکته توجه کنند که حجاب و پوشش آنها ضامن سلامت جامعه و اطرافیانشان است.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه معمولا برای عموم مردم به این طور جا افتاده که حجاب مختص بانوان است، عنوان کرد: بنا بر تعالیم مقدس اسلامی ما این مسئله را قبول داریم که حجاب بانوان بسیار بیشتر مورد توجه و تأکید قرار گرفته است، اما این حکم بدین معنا نیست که مردان هر طور که بخواهند و تمایل داشته باشند بتوانند به طور آزاد عمل کرده و در جامعه حضور پیدا کنند، بلکه مردان نیز باید در پوشش خود مراعات کرده و البسه‌ای را به تن کنند که در شأن آنها بوده و عرف جامعه اسلامی هم آن را می‌پذیرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول