اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرمشهر:

باید با معلول‌ها و علت‌های بدحجابی برخورد شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرمشهر گفت: متأسفانه در برخورد با مقوله بدحجابی در جامعه شاهدیم تنها با علت‌ها برخورد می‌شود اما باید همزمان هم با معلول‌ها و علت‌ها برخورد جدی شود.

باید با معلول‌ها و علت‌های بدحجابی برخورد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدنبی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در مسجد جامع خرمشهر اظهار کرد: حجاب و عفاف یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین عنصر برای یک زنان عفاف و حجاب است و بهترین راهکاری که به عفاف بها می‌دهد فقط در قالب حجاب و پوشش است.

خطیب جمعه خرمشهر در ادامه اضافه کرد: بهترین کار این است که همه ما به حجاب به‌عنوان عامل ایجاد امنیت و حفظ قداست کانون خانواده و جامعه نگاه کنیم و در این راستا همه ما برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه مسئول هستیم.

موسوی اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید از مراکز علمی، دانشگاهها و آموزش و پرورش شروع کرد و همچنین در ادارات دولتی برای به کارگیری زنان باید حجاب را به عنوان شرط  اول استخدام قرار دهند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: به دلیل تأثیرپذیری دانش‎آموزان و دانشجویان از مدیران و معلمان و اساتید، رعایت حجاب کامل از سوی کادر آموزشی مراکز آموزش و پرورش و دانشگاه تأثیر رفتاری و عملی فراوانی روی مخاطبان دارد.

وی ادامه داد: برای استمرار و تقویت حجاب کامل در بین کادر آموزشی، مسئولان مراکز مذکور باید با تصمیم‌گیری قاطع و منطقی و لزوم استفاده از حجاب کامل اسلامی را قانونمند کنند.

امام جمعه خرمشهر اظهار کرد: برداشتن حجاب یعنی برداشتن حیاء از جامعه است و امروز با بررسی بعضی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم می‌بینیم که برخوردها با علت‌هاست ولی باید همزمان هم با معلول‌ها و علت‌ها برخورد شود.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و بالا رفتن قیمت کالاها باید نسبت به کنترل و بازرسی بازار دقت بیشتر کرد تا به قشر کم‌درآمد جامعه ظلم نشود.

موسوی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی در بحرین گفت: حکومت بحرین با دم زدن از حقوق بشر در سرکوبی مردم مظلوم به بدترین وضع ظلم و ستم خود رسیده است.

وی ادامه داد: مردم مظلوم بحرین که در زندان‌ها به سر می‌برند در بدترین شرایط شکنجه و آزارهای جسمی قرار دارند.

وی در پایان با انتقاد از روند اعزام زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه گفت: زائران عتبات عالیات که در این چند روز قصد سفر به کشور عراق را داشتند متأسفانه به دلیل قوانینی که در این مرز گذاشته شده زائران انفرادی در پشت مرز قرار گرفتند در صورتی که در مرز مهران این قوانین وجود ندارد.

امام جمعه خرمشهر خواستار پایان دادن به اینگونه تبعیض‌ها در اعزام زائران از مرز شلمچه توسط مسئولان سازمان حج و زیارت شد.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول