اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

حجاب تبلوری از ادب بیرونی انسان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گچساران گفت: حجاب تبلوری از ادب بیرونی انسان است که مختص زن‌ها نبوده بلکه مردان را نیز شامل می‌شود.

حجاب تبلوری از ادب بیرونی انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا نجات‌بخش انسان بوده و سبب اجتناب و جلوگیری از گناهان و نافرمانی‌های انسان از دستورات خداوند می‌شود.

وی افزود: اگر کسی دنبال عزت، سربلندی و زندگی آبرومندانه در بین مردم است، لازمه‌اش متقی بودن است.

حجازی با اشاره به آیه‌ای از قرآن و در ادامه موضوع خطبه‌های هفته گذشته، تصریح کرد: هیچ غمخوار و دلسوزی مانند خداوند برای انسان در دنیا وجود ندارد.

امام جمعه گچساران بیان کرد: اگر انسان آگاه، متدین و متقی شود، این موضوع را درک می‌کند که خداوند از مادر نیز به او دلسوزتر است.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فک رقبه اشاره کرد و گفت: اگر انسان قصد آزادی اسیر یا گرفتاری را داشته باشد باید ببیند آیا خودش در اسارت نیست.

وی بیان کرد: وقتی انسان در شرایطی قرار می‌گیرد که برای نجات یا رهایی دوست، آشنا و یا هم‌خط خود بدون در نظر گرفتن عدالت تلاش کند نشان‌دهنده این است که خود در اسارت قرار دارد.

خطیب جمعه گچساران تأکید کرد: اگر انسان به دانشجویی که به خاطر تنگدستی و فقر مالی، قصد ترک تحصیل دارد کمک کند، برای رشد علم کمک کرده است.

حجازی افزود: اگر به مریضی کمک کند و بخواهد در این زمینه منتی بگذارد این عمل از روی تقوا نبوده و نشانه اسارت انسان است.

وی لازمه رهایی انسان از خود را کمک به دیگران به خاطر خدا و مردم دانست و گفت: اگر انسان به این درجه رسید که در کنج خلوت دلش با خدا حرف بزند زنگارها را از دل بشوید و راحت با خدا حرف بزند، زندگی بسیار شیرین و راحت خواهد شد و انسان دیگر دغدغه خاطری ندارد.

بیداری اسلامی برگرفته از مکتب شیعه است

امام جمعه گچساران با تبریک میلاد امام زمان (عج) به همه مسلمانان جهان بیان کرد: امروز به جز شیعیان همه دنیا احساس عجز و ناتوانی می‌کنند.

حجازی افزود: امروز بیشتر مسلمانان جهان به شیعه روی آورده‌اند زیرا این موضوع که به جز شیعه کسی مأمن و پناهگاهی ندارد را درک کرده‌اند.

وی بیان کرد: امروز بیداری اسلامی و تحولات اساسی که در منطقه روی داده است برگرفته از مکتب شیعه است و امروز همه فهمیدند که تنها راه نجات انسان ولایت و پیروی از ولایت است.

حجازی تصریح کرد: هرکس دستش از دامان ولایت کوتاه باشد منحرف و متضرر می‌شود.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به میلاد و ظهور امام زمان (عج)، در حالی که بسیار متأثر شده بود، عنوان کرد: آقا از خودم خسته شده‌‌ام و دنبال کسی می‌گردم که دستانم را بگیرد.

حجازی ادامه داد: دنبال کسی می‌گردم که راه را به من نشان بدهد، حالا دیگر به این نتیجه رسیده‌ام که غیر از شما همه انسان‌ها مشکل دارند و هیچ فریادرسی به جز شما نیست.

وی افزود: آقاجان، دنیا از بی‌کسی و تنهایی خسته شده‌ است، پس کی این دعا مستجاب می‌شود و کی این همه زجر و سوز و گدازها پاسخ داده‌ می‌شود، آقاجان، شما هم دعا کنید که دعای شما مستجاب است.

حجازی با اشاره به 21 تیر روز عفاف و حجاب بیان کرد: روز عفاف و حجاب به معنای روز ایجاد امنیت برای هر شهر، منطقه و جامعه است.

وی با بیان اینکه حجاب به معنای ادب بیرونی انسان است، تأکید کرد: حجاب تنها مختص زنان نیست و شامل مردها نیز می‌شود زیرا زن و مرد هر دو انسان بوده و هر انسانی نیز باید ادب داشته باشد.

حجازی پوشش مناسب برای زنان و مردها را یکی از نشانه‌های ادب انسان دانست و با اشاره به عفاف انسان بیان کرد: عفاف امری فرا طبیعی و از ادب مهم‌تر بوده و اگر کسی پوشش مناسبی داشته باشد دلیل بر ادب آن شخص است.

خطیب جمعه گچساران انسان را دارای دو بعد شخصیتی دانست و گفت: انسان حیوان ناطق بوده و این از ابعاد معمولی انسان است.

حجازی افزود: بعد دیگر الهی‌بودن انسان بوده که دلیل بر شخصیت، معنویت و اخلاق انسان است و لازمه این بعد انسان سیطره و سلطه بر هواهای نفسانی است.

وی متذکر شد: عفاف مربوط به این بعد از شخصیت انسان بوده و نشانه ادب درونی، خصلت و ویژگی انسان‌های مترقی و متعالی است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول