اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

بدحجابی توطئه استکبار است/ حضرت زهرا (س) الگوی زنان جوامع اسلامی

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: بدحجابی و بی‌حجابی همیشه در طول تاریخ مطرح بوده است و یکی از توطئه‌های استکباری محسوب می‌شود.

بدحجابی توطئه استکبار است/ حضرت زهرا (س) الگوی زنان جوامع اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع برگزار شده بود ضمن دعوت همه مؤمنان به تقوای الهی اظهار کرد: انسان زمانی می‌تواند بر مشکلات پیروز شود که اهل بزرگواری بوده و سعه‌صدر داشته باشد.

وی گفت: هر چه مشکلات انسان بزرگ‌تر باشد، مقاومت و ایستادگی شخص هم بیشتر می‌شود و خداوند انسان را در مواقع بحرانی مورد آزمایش و امتحان خود قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان ضمن تقدیر و تشکر از همه ولایت‌مداران و منتظران حقیقی که در میلاد با سعادت منجی عالم بشریت به جشن و سرور پرداختند، افزود: امید است در سال‌های آینده جشن‌های بزرگ ولایت باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با اشاره به آغاز هفته عفاف و حجاب گفت: 21 تیرماه هفته عفاف و حجاب است و این روز سالگرد حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و آغاز کشف حجاب در ایران است.

اسماعیلی افزود: رضاخان سرسپرده ایادی استکبار و استبداد بود و با این کار سعی کرد زنان ایرانی را به سمت بی‌حجابی و بی‌عفتی سوق دهد، اما زنان با عفت ایرانی در برابر این نقشه جدید استکبار مقاومت کردند و دست از حجاب خود برنداشتند.

وی با بیان اینکه یکی از توطئه‌های رژیم استکباری در طول تاریخ بی‌حجاب کردن زنان و دختران بوده است، تصریح کرد: رضاخان با آنکه از پشتوانه استبدادی و استعماری برخوردار بود، نتوانست زنان را مجبور به کشف حجاب کند،‌ اگر چه عده‌ای به خواسته او تن دادند، اما توده زنان در برابر این توطئه غرب مقاومت کردند و سال‌ها خانه‌نشین شدند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی باید حضرت زهرا (س) را الگو و سرمشق خود قرار دهند و با پوشش اسلامی در جامعه ظاهر شوند و رعایت شئونات اسلامی را داشته باشند.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: مادران جامعه اسلامی باید همان‌گونه که دختران خود را به برپایی نماز و روزه عادت می‌دهند در مورد حجاب هم دختران را عادت دهند تا با پوشش کامل اسلامی به خیابان‌ها بیایند.

وی هم‌چنین به هفته مالیات اشاره کرد و گفت: مالیات در شکوفایی و توسعه و تولید ملی کشور تأثیر بسزایی دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: یکی از درآمدهای غیر نفتی مالیات است و مردم در جامعه اسلامی باید مالیات را به موقع پرداخت کنند و اداره دارایی هم توجه بیشتری به مردم داشته باشد تا در حق مردم اجحاف نشود.

وی تصریح کرد: کارشناسان در زمینه پرداخت مالیات آسیب‌شناسی کنند که چرا مردم از مالیات فرار می‌کنند و اگر این آسیب‌ها برطرف شود، اقبال مردم نسبت به پرداخت مالیات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول