اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد واحد تهران شرق:

اسلامی شدن دانشگاه‌ها بدون توجه به عفاف و حجاب امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها بدون توجه به عفاف و حجاب امکان‌پذیر نیست.

اسلامی شدن دانشگاه‌ها بدون توجه به عفاف و حجاب امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق همایش عفاف و حجاب ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان را با حضور بیش از 100 نفر از اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشکده فنی واحد تهران‌ شرق برگزار کرد.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در خصوص این همایش گفت: همایش عفاف و حجاب به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در بین کارکنان، اساتید و دانشجویان برگزار شده است.

محمود هاشمی حجاب و عفاف را به عنوان دو ارزش برای جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی برشمرد و گفت: همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند. حجاب مانع ظاهری است و عفاف حالتی درونی و نفسانی است. یکی پوشش ظاهری است و دیگری کوشش باطنی. یکی نماد بیرونی در دیدگان افراد جامعه دارد و چون بیرقی برافراشته و شعاری نمایان و دیگری نمود درونی در سازماندهی اعضا و مدیریت چشم، گوش، دل و دیده دارد تا هر یک در مرحله‌ای صحیح و سازنده به کار گرفته شوند و در مرزهای ممنوع الهی متوقف شوند.

وی افزود: از این رو در نگاه سراسر بصیرت و بینش خردورزان، حجاب هرگز محدودیت نخواهد بود، بلکه مصونیت از حوادث زیان‌بار پیدا و ناپیدای جامعه محسوب می‌شود.

این مدرس دانشگاه افزود: پیشینه حجاب و پوشش انسان به اندازه تاریخ آفرینش اوست و حجاب و پوشش بارزترین نشانه فرهنگی و نماد ملی است و همواره هدف اصلی دشمنان بوده و در واقع دشمنان با رواج بدحجابی سعی در ریشه‌کن کردن اعتقادات و اندیشه‌های دینی دارند.

هاشمی از عفاف به عنوان ریشه حجاب یاد کرد و گفت: ضرورت شناخت حجاب از رعایت آن مهم‌تر است؛ ما باید دلایل ضرورت حجاب را به اساتید، کارکنان و به ویژه دانشجویان بیاموزیم؛ چنانچه نسل جوان و فرهیخته جامعه متوجه ضرورت این امر شود دیگر نیازی به اجبار نیست.

وی عفاف و حجاب را لازم و ملزوم هم دانست و گفت: برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. برای این گروه حجاب تنها پوسته و ظاهری بی‌معنا است و از سوی دیگر کسانی هستند که ادعای عفاف کرده و با تعابیری همچون من قلب پاکی دارم، خدا با قلب‌ها کار دارد، آدم باید چشمش پاک باشد خود را سرگرم کرده‌اند.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق تاکید کرد: عفاف و حجاب می‌تواند از ارکان مهم اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشد و با ایجاد دبیرخانه، بخشنامه و غیره نمی‌توان آن را نهادینه کرد بلکه نیازمند انسان‌های مومن و ولایت‌مدار است تا با انجام فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت سایر اقشار دانشگاه این واجب الهی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه نمود حجاب و عفاف در زنان بیشتر از مردان به چشم می‌خورد اما رعایت حجاب و عفاف مختص زنان و دختران نیست و مردان نیز باید به این امر الهی توجه خاصی داشته باشند، گفت: هرگونه رفتار و عملی که در مقابل نامحرم انجام و سبب جلب توجه او به ویژگی‌های جنس مخالف به ویژه زن شود، مردود است.

هاشمی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری گفت: در سال جاری دانشگاهیان باید صنعت را در تولید ایده‌هایی که می‌تواند منجر به تولید پوشاک اسلامی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب شود، یاری نمایند.

وی در خاتمه افزود: با توجه به تاثیر مستقیمی که دانشگاه بر فرهنگ اجتماع دارد با نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه یقینا این فرهنگ در جامعه نهادینه شده و سبب گسترش امنیت اخلاقی، اجتماعی و آرامش روحی و روانی و همچنین تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول