اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم سومین سالگرد شهیده حجاب در یزد مطرح شد

راه‌اندازی پژوهشکده عفاف و حجاب در یزد در دست بررسی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عفاف و حجاب استان یزد گفت: راه‌اندازی پژوهشکده عفاف و حجاب در یزد در دست بررسی قرار گرفته است.

راه‌اندازی پژوهشکده عفاف و حجاب در یزد در دست بررسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید حسن حسینی عصر امروز در همایش سومین سالروز شهادت شهیده حجاب، مروه شربینی در بنیاد نخبگان استان یزد اظهار داشت: ستاد عفاف و حجاب یزد پنج سال است که فعالیت می‌کند و در حال حاضر 200 عضو دارد.

وی افزود: طرح عفاف و حجاب مسجد جامع کبیر یزد سه سال است که به طور مستمر اجرا می‌شود و در قالب این طرح، طرح ثبت ملی چادر به عنوان نشان زن ایرانی ارائه شده است.

حسینی همچنین از تلاش برای راه‌اندازی پژوهشکده عفاف و حجاب در یزد خبر داد و بیان کرد: این طرح اکنون در دست بررسی است و برای اجرای آن لازم است نیروهای مردمی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه کمیته‌های علمی، برنامه‌ریزی و تحقیقات در ستاد عفاف و حجاب استان یزد راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: این ستاد، بانوان تازه مسلمان و گردشگران خارجی را زیر پوشش قرار می‌دهد.

حسینی همچنین از تصویب راه‌اندازی فرهنگسرای حجاب و عفاف خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این فرهنگسرا به سرعت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهیده حجاب، مروه شربینی اظهار داشت: در ایران برای مروه شربینی سالگرد گرفته نشده بود اما قرار شد در شیراز و یزد به صورت همزمان این مراسم برگزار شود.

یکی از اساتید حوزه علمیه یزد نیز در این اظهار داشت: با ظهور اسلام، شخصیت واقعی و استثنایی برای زن تعریف شد، اظهار داشت: متاسفانه در جامعه بشری امروز به شخصیت واقعی زن توجهی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم مدرسی با اشاره به اهمیت حجاب و مشکل عده‌ای با این پدیده ارزشی عنوان کرد: حیوانات، کودکان، انسان‌های وحشی عصر حجر و انسان‌های مدرن چهار دسته‌ای هستند که نسبت به حجاب رغبتی ندارند اما اسلام نه تنها حجاب بلکه عفاف را رواج می‌دهد زیرا اسلام به دنبال حفظ عفت عمومی و حفظ شخصیت و جایگاه اصلی زن به عنوان یک موجود ارزشمند است و اسلام تاکید دارد که عفت زن مسلمان در جامعه حفظ شود.

وی بیان کرد: از جامعه آماری هزار و 600 نفره در تهران که چادری و محجبه بودند، 72.9 درصد احساس امنیت را اعلام کردند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قدم‌های خوبی در این زمینه ترویج حجاب برداشته شده است، افزود: اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما به خاطر مشکلات قانونی، مسئولان نمی‌توانند زیاد در این زمینه وارد شوند.

استاندار یزد نیز در این همایش از برگزاری جلسات و همایش‌های مربوط به عفاف و حجاب قدردانی قدردانی کرد و شهادت مروه شربینی را تسلیت گفت.

محمدرضا فلاح‌زاده افزود: بهترین الگوی زنان مسلمان حضرت زهرا (س) است و ایشان نه تنها در زمینه حجاب و عفاف بلکه در زمینه ترویج اسلام، دفاع از ولایت، کار و تلاش و ... الگوی کاملی برای مسلمین هستند.

وی افزود: در زمان رضاخان وقتی قضیه کشف حجاب مطرح شد، زن‌ها حتی برای آوردن آب از آب‌انبار از خانه خارج نمی‌شدند و مردها کارهای خارج از خانه را انجام می‌دادند و بسیاری از زن‌ها به خاطر همین کشف حجاب خون دل‌ها خوردند.

فلاح‌زاده عنوان کرد: داستان‌های بسیاری در مورد مبارزات زن‌ها در مقابله با بدحجابی وجود دارد اما امروز اروپایی که اعلام می‌کند ما مدافع حقوق بشر هستیم، ببیند که چطور از زن‌ها استفاده ابزاری می‌‌کند اما در اسلام به زن شخصیت و مقام و قدرت تصمیم‌گیری داده شده است.

وی با بیان اینکه در یزد زنان در امر عفاف و حجاب در کشور سرآمد هستند، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه فراگیر شود.

استاندار یزد با تجلیل از همه اقدامات انجام شده در زمینه عفاف و حجاب، برخورد نیروی انتظامی را با هنجارشکنان اجتماعی قابل تقدیر دانست و از قوه قضائیه خواستار وضع قانون مبارزه با بدحجابان که قصد ترویج بدحجابی را دارند، شد.

انتهای پیام/خ10/گ1003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول