اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

تذکر لسانی برای عفاف و حجاب مختص بسیج اصناف نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین ضمن تقدیر از بسیج اصناف برای حضور جدی در عرصه تذکر لسانی، این امر را وظیفه همگانی دانست و گفت: تذکر لسانی برای عفاف و حجاب مختص بسیج اصناف نیست.

تذکر لسانی برای عفاف و حجاب مختص بسیج اصناف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین (ع) گفت: دین‌دار واقعی کسی است که تقوای بیشتری داشته باشد، حریم‌های الهی را رعایت کند.

نکاتی در مورد امام عصر (عج)

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با تبریک میلاد مسعود امام عصر (عج) به ذکر نکاتی در مورد وجود با برکت ایشان پرداخت و گفت: امام بر حسب ظاهر در پس پرده غیبت است و به فرموده بسیاری از بزرگان امام غایب نیست بلکه ما از فیض محضر ایشان محرومیم.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه افزود: امت شیعه و جهان اسلام و بشریت از وجود ایشان بهره‌مند هستند، امام عصر (عج) فرمودند «ما از خبرهای شما اطلاع داریم و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست»، اگر نبود عنایت و حمایت امام عصر (عج) شیعه با این قدرت در دنیا حرف برای گفتن نداشت، ما صاحب داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این دنیا که این همه عناد و دشمنی با شیعیان می‌کنند شیعه استوار روی پای خود ایستاده است، این از عنایات امام زمان (عج) است که فرمودند «ما در سرپرستی و رسیدگی به اوضاع شما کوتاهی نمی‌کنیم، از یاد شما غافل نیستیم، اگر نبود این مطلب مصیبت‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان شما را ریشه‌کن می‌کردند.»

امام جمعه موقت ورامین سپس گفت: حال می‌فهمیم آن امام عزیزی که در غربت شجاعانه در برابر رژیم پهلوی ایستاد و این مردم که با دست خالی به پیروزی رسیدند به چه کس اتکا داشتند، این است که ایران اسلامی امروز در جهان با صلابت و قدرت ایستاده است، همواره و در همه حال به یاد ارباب خود و امام خود باشید، اهل توسل باشید، اهل دعای فرج و دعای عهد باشید.

وی در ادامه تصریح کرد: باید منتظر واقعی باشیم، انتظار واقعی را در وجود خود داشته باشیم، برای فرج آقا دعا کنیم تا در فرج ایشان تعجیل شود، اگر امنیت می‌خواهید، آسایش می‌خواهید، اگر از دیدن مظاهر فساد دردناک می‌شوید، اگر از گرانی‌ها رنج می‌برید برای ظهور آقا دعا کنید.

برخی جشن‌ها دل آقا را به درد می‌آورد

امام جمعه موقت ورامین سپس ضمن تقدیر از افرادی که با برگزاری جشن‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، چراغانی‌ها و ... به امام عصر (عج) عرض ادب کردند، عنوان کرد: امروز باید بیشتر به فلسفه این جشن‌ها دقت کرد، طبیعی است وقتی کسی می‌خواهد با این مراسم خود را منتظر واقعی نشان دهد باید به بسیاری از موارد دقت کند.

وی ادامه داد: برخی ناآگاه و برخی هم عامدانه جشن‌هایی برگزار می‌کنند که دل آقا امام عصر (عج) را به درد می‌آورد، هوشیار باشیم و هشدار دهیم که جشن‌ها دل اماممان را شاد کند نه آنکه ایشان را ناراحت کنیم، به نیمه شعبان جهت دهیم، احیای شب نیمه شعبان خود یک ارزش والا است، به این مراسم و نیز محتوای فرهنگی جشن‌های خود دقت کنیم.

مسجد ملجاء جوانان باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و لزوم بهداشت و نکوداشت مساجد افزود: باید از نظر ظاهری و باطنی مساجد را آماده ورود به ماه ضیافت‌الله کنیم، به فضای مساجد جاذبه خاص دهیم.

وی سپس گفت: هیچ جایگاه معنوی بهتر از مساجد نیست، باید با برنامه‌ریزی و حمایت بیش از پیش مسئولان و تلاش امنا و ائمه جماعات کاری کنیم که مساجد ملجاء جوانان باشند، خانواده‌ها هم توجه کنند، فرزندان و نوه‌های خود را به مساجد بیاورید تا با این فضا مانوس شوند، آنها را با هدیه‌ها و جوایز تشویق کنید برای حضور در مسجد، با حضور در مسجد بیمه خواهند شد.

مقام اول نوکری اهل بیت افتخار ورامینی‌ها است

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به سفر ائمه جمعه و فرمانداران استان به عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: از برخی پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در این سفرها بازدید به عمل آمد، خدا را شکر می‌کنم که در هر کشوری برای اهل بیت قدمی برداشته می‌شود نام ایران و ایرانی در آن دیده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز به برکت کمک‌های شما مومنین این ستاد اقدامات بزرگی در عتبات عالیات انجام داده است، صحن بزرگ نجف اشرف حرم مطهر امیرالمومنین (ع) از جمله این پروژه‌ها است، از شما مردم عزیز که با اهدای کمک‌های نقدی، زیورآلات و زمین در این راه قدمی برداشتید تشکر می‌کنم.

محمودی بیان داشت: همین کمک‌ها سبب شد شهرستان ورامین در سال 90 شهرستان نمونه استان تهران در کمک به بازسازی عتبات عالیات معرفی شود و مقام اول نوکری اهل بیت افتخار ورامینی‌ها است.

پول کشور بسیار بی‌ارزش شده است، گرانی‌ها ادامه دارد

وی سپس با اظهار تاسف از بی‌ارزش شدن پول کشور اظهار داشت: در این سفر عتبات عالیات دیده شد که پول کشور ما بسیار بی‌ارزش شده است، دولت به فریاد پول ملی برسد، در بغداد جز مخروبه و ویرانی دیده نمی‌شود، عراق یک کشور جنگ زده است اما برای پول ایران ارزش قائل نیستند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: از مسئولان نظام انتظار می‌رود به جای پرداختن به دعواهای داخلی و موارد تنش‌زا به داد اقتصاد کشور برسند، اگرچه در داخل کشور همچنان با گرانی‌های افسار گسیخته روبه‌رو هستیم دولت کاری نمی‌کند، گویا مسئولان در بین مردم زندگی نمی‌کنند، درست است مردم به خاطر دین خود صبر کرده و می‌کنند اما دست روی دست گذاشتن دولتمردان توجیه نمی‌شود.

ما مردم ورامین از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی دفاع می‌کنیم

وی سپس به روز عفاف و حجاب اشاره نموده و در این باب سه نکته عنوان کرد: نکته اول خطاب به بانوان عزیز که قدر این حجاب را بدانید، چادر و حجاب مدال افتخار خانم‌ها است، مدال پاکی و دینمداری است، زنی که خودآرایی نماید و حجاب را رعایت نکند، مورد عذاب الهی قرار خواهد گرفت.

محمودی سپس نکته دوم را خطاب به مردان گفت: مرد باید غیرتمند و پاسدار ناموس خود باشد، فرمودند اگر زنی حجاب را رعایت نکند و مرد جلوی وی را نگیرد در گناه او شریک است، امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «خدا لعنت کند مردی را که غیرت ندارد.»

وی نکته سوم را خطاب به مسئولان گفت: امروز ایران ام‌القرای جهان اسلام است، بارها مراجع، بزرگان و دلسوزان راجع به حجاب تذکر داده‌اند، چرا دولتمردان و مسئولان از مصوبه عفاف و حجاب به سادگی می‌گذرند، وضع فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات و خیابان‌های ما قابل قبول نیست، نیروی انتظامی در این عرصه تنها مانده است.

امام جمعه موقت ورامین سپس افزود: ما مردم ورامین از اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با بدحجابی دفاع می‌کنیم، شما تنها نیستید، حکومت داریم، قدرت داریم، ابزار داریم اما در برخورد با بی‌حجابی ساکتیم، ننگ‌آور است، آن مسئولان که بی‌تفاوت از کنار بی‌حجابی‌ها می‌گذرند باید پاسخگوی خون شهدا و رشادت‌های انقلابی مردم باشند.

تذکر لسانی برای عفاف و حجاب مختص بسیج اصناف نیست

وی سپس ضمن تقدیر از بسیج برای حرکت‌های شجاعانه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بسیجی باید همیشه در وسط میدان باشد، از حوزه‌های بسیج به خصوص بسیج اصناف متشکرم، اقدامات خوبی صورت گرفته است، آقایان مسئولان؛ ما امروز نیاز به تهیه گزارش نداریم، خیر امروز عمل لازم است.

خطیب جمعه ورامین ادامه داد: البته تذکر لسانی برای عفاف و حجاب مختص بسیج اصناف نیست، وظیفه همگان است، امر خدا است، فرمان رهبری است، همه در هر جایگاهی باید تذکر دهند، امر به معروف نمایند، در این صورت جامعه اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول