اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

مفسران و علما 2 هزار قصه موجود در قرآن را استخراج کنند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: در برهه کنونی بسیار لازم است تا مفسران و علما 2 هزار قصه موجود در قرآن را استخراج کنند و به تبیین آن بپردازند.

مفسران و علما 2 هزار قصه موجود در قرآن را استخراج کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام علی راستگو عصر امروز در کارگاه آموزشی حضوری مبلغان و تربیت مربی حوزه‏‌های علمیه و سرگروه‏‌های حلقه‌های صالحین پایگاه‌های شهری و روستایی که به همت اداره تبلیغات اسلامی در سالن بهزیستی دامغان برگزار شد، اظهار کرد: مبلغ یا مربی باید هنگام آموزش به متربیان توجه ویژه‌ای داشته باشد تا آموزش و جذب مخاطب با موفقیت انجام شود.

راستگو گفت: یکی از نکات ویژه و مورد توجه شناخت است که یک مربی ابتدا باید خود را از جنبه‌های روانی،‌ جسمی و روحی بشناسد و سپس مخاطبان خود را از لحاظ سن، جنس،‌ معلومات، فرهنگ و زبان مورد شناسایی و بررسی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد:‌ هرچه سن مخاطب کمتر باشد، مربی باید با داستان خیالی، مسابقات و لطیفه فضای آموزشی را طرح‌ریزی کند چراکه کودکانی در سنین خردسالی بیشتر در دنیای خیالی و سفرهای خیالی سیر می‌کنند ولی هرچه مخاطب بزرگ‌تر باشد باید به تناسب سن او با او رفتار شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: با توجه به حضور در میان جمع دختران و پسران باید مطالب عنوان شده نیز متناسب با جنس مخاطب بیان شود زیرا بعضی از مسائل و احکام مشترک است و بعضی خاص که باید با توجه به حضور در هر جمع این مسائل و احکام بیان شود.

راستگو بیان کرد: در قرآن حدود 2 هزار قصه وجود دارد که مفسران و علما باید با مطالعه تفاسیر قرآن این قصه‌ها را استخراج کنند و برای نسل حاضر (کودکان، نوجوانان و جوانان) بیان کنند زیرا آنها در مقطعی از سن هستند که باید با زبان داستان و قصه مسائل را برای‏شان بیان کرد.

وی افزود:‌ خداوند نیز هدفش از نقل مثل‌های مختلف در قرآن به همین دلیل است که بعضی از مردم با خیال زندگی می‌کنند و محدودیت فکری دارند و برای اینکه آنها موضوع را به راحتی درک کنند از این تمثیل‌ها استفاده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود از مبلغان و مربیان خواست که کتاب‌های تاریخی، فارسی و دینی دانش‌آموزان را مطالعه کنند تا با مباحث و قصه‌های آن آشنا شوند.

راستگو گفت: بیان قصه و مثل موجب جذب بیشتر مخاطب می‌شود و قرآن کتابی سراسر نور، هدایت و شفاست و برای فهم و درک بشر داستان را در آن نقل کرده است بنابراین یک مربی برای موفقیت بیشتر باید به این نکات توجه کنند و مربی باید با علوم فلسفه، ریاضی و موسیقی نیز آشنایی داشته باشد چراکه این علوم به انسان نظم فکری می‌دهد و علم مربی و اطلاعاتش باید به‌روز باشد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول