اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج معارف دینی

اجرای 2 طرح قرآنی در دامغان آغاز شد

خبرگزاری فارس: اجرای 2 طرح قرآنی شامل "قرآن در خانه" و "شمیم قرآن" در دامغان با هدف ترویج معارف دینی آغاز شد.

اجرای 2 طرح قرآنی در دامغان آغاز شد

مسئول اجرای 2 طرح قرآنی "قرآن در خانه" و "شمیم قرآن" امروز در حاشیه بررسی روند عملیاتی شدن این طرح در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در دامغان اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در بین خانواده‏‌ها، مسابقات قرآن در خانه در سپاه دامغان برگزار شد.

عذرا صرفی با بیان اینکه تاکنون بیش از 150 نفر در مسابقات غیرحضوری قرآن در خانه ویژه همسران و فرزندان پاسداران در سپاه دامغان شرکت کرده‏‌اند، افزود: قرآن کتاب هدایت برای همگان است و هر کس می‎تواند به اندازه ظرفیت علمی و عملی خود به طور مستقیم و در پرتوی رهنمودها و هدایت‎های اهل بیت وحی و عصمت و طهارت از آن بهره‌مند شود.

مسئول اجرای 2 طرح قرآنی "قرآن در خانه" و "شمیم قرآن" ادامه داد: آحاد جامعه با ایجاد ارتباط و انس با قرآن کریم هر چه بیشتر با معارف آن آشنا می‌شوند و همچنین انگیزه‌های عملی خود را بر اساس راهنمایی استادان افزایش می‌دهند و یکی از راه‏‌های توسعه این توانمندی در خانواده و در بین همسران و فرزندان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است.

وی خاطرنشان کرد: نشر و ترویج و گسترش فرهنگ و معرفت قرآنی و آشنایی و انس هر چه بیشتر خانواده‌های پاسدار با قرآن کریم و به منظور ایجاد زمینه مناسب و یکسان برای رقابت سازنده در عرصه‌های قرآنی از اهداف عمده این برنامه است.

صرفی تصریح کرد: ارتقای سطح علمی و فنی قرآنی قاریان، حافظان و آشنایان با مفاهیم و چهره‌های برتر قرآنی در سطح خانواده‌های پاسدار و ترویج معارف و علوم قرآنی و انس با کلام وحی و عترت پیامبر (ص) از دیگر اهداف این برنامه است.

مسئول اجرای 2 طرح قرآنی "قرآن در خانه" و "شمیم قرآن" همچنین گفت: قرآن برترین و ماندگارترین اثر آسمانی و جاودانه‌ترین پیامی است که خداوند برای هدایت بشر بر قلب شریف‌ترین بنده خویش محمد بن عبدالله (ص) نازل فرمود.

صرفی افزود: گرچه قرآن خود را به عنوان شفا و رحمت برای مومنین معرفی می‌نماید اما اگر کسی بخواهد حقیقت اسلام، انسان و جهان را بشناسد چاره‏‌ای جز مراجعه به قرآن کریم ندارد.

وی اشاره کرد: بر همین اساس این سازمان با همکاری بنیاد فرهنگی خانواده برای ایجاد بستری جدید در جهت تحقق این امر در میان خانواده‌های پاسدار و آشنایی کودکان با مفاهیم متعالی و حیات‌بخش آیات نورانی قرآن کریم، حرکت گسترده و آموزشی را در قالب "شمیم قرآن" در 16 مرحله تنظیم و تدوین و نخستین مرحله آن ویژه نونهالان اجرا شده است.

مسئول اجرای 2 طرح قرآنی "قرآن در خانه" و "شمیم قرآن" هدف از اجرای این برنامه را آشناسازی کودکان با برخی مفاهیم اساسی قرآن که زیربنای نگرش‌ها، اعتقادات و مهارت‌های زندگی آنان در آینده است، عنوان کرد.

وی افزود: اجرایی کردن تدابیر مقام معظم رهبری در تربیت فرزندان و آشنا کردن با مفاهیم قرآنی و حفظ تدریجی سوره‌ها از دوران کودکی نیز از دیگر اهداف این برنامه است.

صرفی اضافه کرد: در این برنامه که به صورت غیرحضوری برگزار می‎شود، 20 کتاب به فرزندان پاسدار داده شد و پس از مطالعه و ارائه سئوال، عزیزان پاسخ نامه‌ها را ارسال می‏‌کنند.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول