اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

زنجان از قطب‌های فعالیت‌های قرآنی کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: زنجان یکی از قطب‌های مورد توجه در فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود.

زنجان از قطب‌های فعالیت‌های قرآنی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح فرهنگسرای قرآن و عترت زنجان با اشاره به سابقه فرهنگی ملت ایران اظهار داشت: انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است.

وی با یادآوری مقاومت‌های ملت ایران در مقابل استکبار جهانی افزود: انگیزه‌های مقاومت مردم ایران منبعث از نهادینه شدن فرهنگ قرآن است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تا بن دندان مسلح هستند، اضافه کرد: به غیر از انگیزه‌های دینی و فرهنگی چه چیزی می‌تواند، موجب مقاومت در مقابل آنها باشد.

وی به مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: نگاه‌های اعتقادی منبعث از قرآن موجب انگیزش مقاومت در برابر این مشکلات بوده است.

رئوفی‌نژاد به مشکلات هشت سال دوران جنگ اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های دوران جنگ و بعد از آن همه به مدد اعتقادات و فرهنگ قرآن کسب شده است.

وی فرهنگسرای تاسیس شده در زنجان را در راستای عمق بخشیدن به اعتقادات مردم زنجان اعلام کرد.

استاندار زنجان با اشاره به طراحی و عملیاتی کردن برنامه‌های خاص قرآنی در زنجان اضافه کرد: زنجان یکی از قطب‌های مورد توجه در بحث قرآن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در همه استان‌های دیگر کشور هم کارهای فرهنگی و قرآنی انجام می‌شود، ادامه داد: تنها فرق موجود در انجام کارها، استفاده مطلوب از فرصت‌های ایجاد شده است که مسئولان فرهنگی زنجان از این فرصت‌ها استفاده بهینه کرده‌اند.

رئوفی‌نژاد تاکید کرد: کیفیت، کمیت، انضباط، انسجام و هدفمندی در حرکت‌های قرآنی زنجان، آنرا به یکی از استان‌های برتر در طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تبدیل کرده است.

وی طرح ریشه کنی بیسوادی قرآنی را یکی از طرح‌های ماندگار در این عرصه عنوان کرد و گفت: این طرح برای 500 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ساختمان تحویل داده شده برای تاسیس فرهنگسرای قرآن و عترت در بین مدیران ارگان‌ها مشتریان زیادی داشته است، ادامه داد: اگر این ساختمان به ارگان دیگری تحویل داده می‌شد ممکن بود با تغییر مدیریت مالکیت ساختمان هم تغییر می‌کرد، ولی در حال حاضر کسی به مدد قرآن جرات تغییر در مالکیت این ساختمان را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سطح کشور فرهنگسرایی با نام قرآن و عترت وجود ندارد، اضافه کرد: این نخستین فرهنگسرای قرآن و عترت در سطح کشور است.

رئوفی‌نژاد هدف از ایجاد فرهنگسرای قرآن و عترت را مدیریت حرکت‌های قرآنی اعلام کرد و افزود: پژوهش‌های قرآنی، آموزش‌های قرآنی و حمایت‌های عمومی از فعالیت‌های قرآنی از جمله اهداف در نظر گرفته شده در تاسیس این فرهنگسرا است.

وی برنامه‌های اجرا شده در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان را در سه سال گذشته موفقیت آمیز عنوان کرد.

استاندار زنجان تشکیل شورای عالی قرآن و دهها طرح کوچک و بزرگ قرآنی را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه انجام شده است.

در این مراسم از دو نرم‌افزار تولید شده توسط فعالان قرآنی استان زنجان رونمایی شد، یکی از نرم‌افزارها مربوط به یوسف قاسمی بود که مجموعه‌ای از ترتیل با قرائت خودش بود.

دیگر نرم‌افزار رونمایی شده در این مراسم روش ثبت قرآن در حافظه بود، که توسط حسن سلیمانی حافظ قرآن کریم با مقدمه‌ای از حجت‌الاسلام طباطبایی تهیه شده بود.

شایان ذکر است، ساختمان فرمانداری سابق زنجان در خیابان شهدای زنجان به فرهنگسرای قرآن و عترت تبدیل شده است.

انتهای پیام/ی10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول