اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

قرآن چوبی کشور ثبت جهانی شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ثبت جهانی قرآن چوبی کشور خبر داد و گفت: مذاکراتی با نهادهای بین‌المللی صورت گرفت که قرآن چوبی به عنوان اثر معنوی در جهان به ثبت رسید.

قرآن چوبی کشور ثبت جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسحاق صلاحی کجور ظهر امروز در حاشیه سفر به مازندران در جشن مراسم اعیاد شعبانیه که در مسجد باقرزاده ساری برگزار شد در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به شیعیان جهان اظهار داشت: همه شیعیان باید منتظران واقعی امام عصر(عج) باشند.

وی به فعالیت در حوزه کتابخانه ملی کشور اشاره کرد و ادامه داد: امسال در 21 استان کشور دفاتر اسناد ملی راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته مجوز تاسیس نمایندگی اسناد و کتابخانه ملی به 9 استان داده شد که این تعداد در سال جاری تجهیز می‌شود.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته 11 مرکز اسناد کتابخانه ملی کشور در استان‌ها تاسیس شد که این مراکز تا پایان سال آینده در تمام استان‌های کشور گشایش می‌یابد.

* کتابخانه ملی در مازندران راه‌اندازی می‌شود

صلاحی مازندران را از استان‌های با پیشینه تاریخی دانست و گفت: کتابخانه ملی در مازندران راه‌اندازی می‌شود و این عامل در فعالیت‌های تمدنی استان‌ها موثر است.

وی ادامه داد: مذاکرات اولیه برای راه‌اندازی کتابخانه ملی در مازندران با استاندار انجام شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور به ارزش فرهنگ دینی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای فرهنگ دینی نمی‌توان قیمتی قائل شد.

وی اضافه کرد: طراحی اولیه ساخت قرآن چوبی توسط یکی از هنرمندان کشور در حال انجام است و مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران این هنرمند را مورد حمایت قرار داده است.

صلاحی هزینه کلی قرآن چوبی را یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: خطاطی و طراحی منحصر به فردی در ساخت قرآن چوبی به کار می‌رود.

وی از ثبت جهانی قرآن چوبی کشور خبر داد و اذعان کرد: مذاکراتی با نهادهای بین‌المللی صورت گرفت که قرآن چوبی به عنوان اثر معنوی در جهان به ثبت رسید.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول